.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت





سامسونگ به تازگی رویه جدیدی را برای به‌روزرسانی محصولاتش در پیش گرفته و در همین راستا اینبار آپدیت‌هایی را برای گلکسی S6 و نوت ۵ منتشر کرد.

پشتیبانی سامسونگ از این دو موبایل که نیم دهه از زمان معرفی آنها سپری شده، چند سالی است که به پایان رسیده اما این باعث نشده به‌روزرسانی جدیدی را برای فریمور این دستگاه‌ها ارائه نکند. این آپدیت‌ برای گلکسی نوت ۵ (نسخه فریمور N920SKSS2DTJ2) و سری گلکسی S6 (نسخه‌های فریمور G92xSKSS3ET و G928SKSS3DTJ3) در کره‌ جنویی منتشر شده و به زودی در مناطق دیگر نیز ارائه می‌شود.

متاسفانه این بروزرسانی نسخه اندروید گوشی‌های مذکور را ارتقا نمی‌دهد و با هدف بهبود امنیت این دستگاه‌ها ارائه شده. هنوز مشخص نیست سامسونگ از نظر عملکردی نیز تغییر خاصی را اعمال خواهد کرد یا خیر اما آنطور که SamMobile میگوید احتمالا خبری از این تغییر نیست و سامسونگ به دنبال رفع آسیب پذیری خاصی است که باید به سرعت آنرا رفع کند.

این نخستین باری نیست که سامسونگ سری گلکسی S6 را به شکل غیر منتظره‌ای آپدیت می کند و اوایل سال ۲۰۲۰ نیز وصله امنیتی دیگری را برای نسخه UAE منتشر کرده بود. این شرکت همچنین اوایل ماه جاری برای پرچمدارهای ۴ ساله خود یعنی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge نیز یک بروزرسانی جدید حاوی پچ امنیتی سپتامبر ۲۰۲۰ منتشر کرد.

این اقدامات در راستای تغییر رویکرد سامسونگ برای پشتیبانی طولانی‌تر از گوشی‌های گلکسی قرار دارند. شرکت‌ کره‌ای تا چند ماه قبل معمولا تنها ۲ بروزرسانی را برای موبایل‌هایش منتشر می‌کرد اما با کنار گذاشتن این روند که انتقادهایی را هم به دنبال داشت حالا برخی موبایل را تا ۳ نسل اندروید به‌روز می‌کند. این برنامه علاوه بر پرچمدارهای سری گلکسی S و نوت شامل مدل‌های منتخبی از سری A نیز می‌شود.


منبع : دیجیاتو 



:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : پنج شنبه 29 آبان 1399
.

 

 

بسیاری از باتری‌های لیتیومی کنونی از فلز نادر و گرانبهای «کبالت» به عنوان کاتد استفاده می‌کنند که استخراج آن‌ها دردسرهای زیادی برای محیط زیست به همراه دارد. یکی از جایگزین‌های مناسب این فلز، «لیتیوم آهن فسفات» نام دارد که اخیرا دانشمندان به روش جدیدی برای بازیافت آن دست پیدا کرده‌اند.

پژوهش جدید توسط مهندسان نانو در دانشگاه «کالیفرنیا، سن دیگو» صورت گرفته و روی تکنیک‌های بازیافت برای باتری‌های با کاتد از جنس لیتیوم آهن فسفات تمرکز کرده است. با عدم استفاده از فلزات سنگین مانند نیکل و کبالت، از نابودی منابع آب در محل استخراج آن‌ها جلوگیری می‌شود و کارگران نیز در معرض خطر قرار نمی‌گیرند.

خطراتی که کبالت برای محیط زیست به همراه دارد، باعث شده شرکت‌ها به دنبال طراحی جایگزین باتری باشند که از میان آن‌ها میان به تسلا و IBM اشاره کرد. امسال خودروی تسلا مدل ۳ با باتری لیتیوم آهن فسفات وارد بازار شد. این باتری‌ها ایمن‌تر هستند، طول عمر بالاتری دارند و هزینه ساخت آن‌ها نیز پایین‌تر است، با این حال بازیافت آن‌ها هزینه بالایی طلب می‌کند.

«ژنگ چن»، استاد مهندسی نانو در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو در این زمینه اعلام کرده:

«بازیافت آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد و مشابه پلاستیک‌ها هستند که می‌توان با هزینه پایینی آن‌ها را تولید کرد، اما روش‌های بازیافت آن‌ها ارزان نیستند.»

فرایند بازیافت جدید محققان روی دو مکانیزم افت عملکرد باتری‌های لیتیوم فسفات آهن متمرکز شده است. با از دست رفتن یون‌های لیتیوم، درون کاتد فضاهای خالی ایجاد می‌شود و یون‌های آهن و لیتیوم در ساختار کریستالی جای خود را تغییر می‌دهند. این فرایند یون‌های لیتیوم را به دام می‌اندازد و مانع از حرکت لیتیوم درون باتری می‌شود.

محققان برای پژوهش خود یک باتری لیتیوم آهن فسفات تجاری را تهیه و نیمی از ظرفیت آن را خالی کردند. آن‌ها سپس سلول‌های باتری را جدا کرده و پودر حاصله را درون یک محلول با نمک لیتیوم و اسید سیتریک قرار دادند. پژوهشگران این ماده را خشک کرده و در دمای ۶۰ تا ۸۰ درجه سلسیوس گرم کردند.

این پودر به یک کاتد جدید تبدیل شد و درون باتری‌های سکه‌ای مورد آزمایش قرار گرفت. تیم با این آزمایش متوجه شد که عملکرد آن را می‌توان به حالت اولیه بازگرداند، چرا که این فرایند نه تنها ذخایر یون‌های لیتیوم را دوباره پر می‌کند، بلکه به علت استفاده از اسید سیتریک امکان قرارگیری یون‌های لیتیوم و آهن در محل اصلی خود در ساختار کاتد را نیز فراهم می‌کند.

طبق اعلام این تیم، روش جدید به ۸۰ تا ۹۰ درصد انرژی کمتری در مقایسه با فرایندهای کنونی بازیافت باتری‌های لیتیوم آهن فسفات نیاز دارد و ۷۵ درصد گاز گلخانه‌ای کمتر منتشر می‌کند. نتیجه کار محققان در ژورنال «Joule» به چاپ رسیده است.

 

 

منبع : دیجیاتو 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 25 آبان 1399
.





دارندگان گوشی‌های Pixel 4 و 4 XL اعلام کردند که در باز کردن قفل گوشی با چهره باز هم با مشکل روبرو شده‌اند پیشتر نیز کاربران با این مشکل مواجه شده بودند، به طوری که گوشی هشدار می‌دهد دوربین خود را پاک کنید. همچنین شرکت گوگل در هفته‌های پیش برای حل این مشکل اقدام کرده بود اما این مشکل همچنان ادامه دارد.



اگر از کاربران این تلفن همراه باشید مشاهده می‌کنید که حتی با پاک کردن قسمت بالای صفحه، هر چقدر هم که تمیز باشد بازهم کار نمی‌کند و برای باز کردن قفل گوشی و راه اندازی مجدد تنها یک راه حل موقت ارائه می‌دهد.



برخی از کاربران گزارش دادند با به روزرسانی Pixel 4 به Android 11 ، باز کردن قفل دستگاه متوقف شده است، اما این برای همه صدق نمی‌کند. عده‌ای از کاربران این درخصوص گفته‌اند که ممکن است این مشکل به یک سنسور دستگاه قبلی مرتبط باشد و یا این که احتمالا به کمبود داده‌ها به سنسورهای مجاورت و نور محیط مربوط می‌شود.

آیا شرکت گوگل برای حل این مشکل آمادگی دارد یا خیر؟!
کاربران به نکته‌ای درخصوص به روزرسانی اندروید در نوامبر اشاره کردند که با این به روزرسانی هشدار پاک کردن گوشی برطرف شود، اما کاربران با نصب برنامه امنیتی پچ هم به این مشکل اشاره دارند و بازهم این گوشی در تایید صحت چهره مشکل دارد. از گوگل درخواست شده است که بنا به شرایط همه گیری کرونا و استفاده افراد از ماسک، هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام کند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 20 آبان 1399
.
 
 
 
 
 
اپل اخیرا رویه هر ماه یک رویداد را پیش گرفته و از همین رو برای آبان ماه، مراسم «One More Thing» را در نظر دارد. نام این مراسم، یادآور آن جمله معروفی است که همواره استیو جابز فقید پیش از رونمایی از یک محصول شگفت‌انگیز به زبان می‌آورد. مراسم امسال اما کمتر شگفت‌انگیز است، چرا که می‌دانیم اپل چه در آستین خود دارد؛ مک‌بوکی با پردازنده اختصاصی خود اپل.
 
مراسم روز سه‌شنبه به صورت اختصاصی به مک‌بوک و جدیدترین دستاورد اپل در دنیای طراحی چیپست اختصاص داده خواهد شد. اپل پیش از این و در میانه‌های تابستان، در مراسم WWC20 از کوچ خود از پردازنده‌های اینتل به سوی آرم (ARM) صحبت کرده بود و تاکید کرد که تا پایان امسال اولین مک‌بوک‌ها با این چیپست از راه خواهند رسید. به همین دلیل تمامی طرفداران اپل روی لبه صندلی نشسته‌اند تا ببینند اپل چگونه جادوی خود که تعامل بی‌نظیر سخت‌افزار و نرم‌افزار است را به لپ‌تاپ‌های خود خواهد آورد.
 
 
در رابطه با خود این چیپست و حتی مک‌بوک‌ها، اطلاعاتی موثقی در دسترس نیست. اپل هنوز نامی برای این چیپست انتخاب نکرده و به همین دلیل بسیاری از افشاگرهای دنیای تکنولوژی، آن را «A14X» نام‌گذاری کرده‌اند. این چیپست قرار است به مک‌بوک یا مک‌بوک‌های جدید قدرت دهند. گفته می‌شود این لپ‌تاپ‌ها، شارژدهی باتری بی‌نظیر ۲۰ ساعته و وزن بسیار کم یک کیلوگرمی خواهند داشت. هر دوی این ویژگی‌ها به خود خود فوق‌العاده هستند. حال باید دید که کدام یک از آن‌ها رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.
 
در رابطه با طراحی اما نباید انتظار خاصی داشته باشید. این مک‌بوک با همان طراحی فعلی عرضه می‌شود و در بهترین حالت شاید به جای ابعاد ۱۳ اینچی، به ۱۴ اینچ افزایش یابد؛ یعنی همان بلایی که سر مک‌بوک ۱۵ اینچی آمد و با کاهش حاشیه‌ها به ۱۶ اینچ رسید. البته از این که این مک‌بوک با چه ابعادی عرضه خواهد شد، اطلاعاتی در دسترس نیست. علاوه بر این بسیاری عقیده دارند مک‌بوک ۱۲ اینچی که تولیدش متوقف شده، بار دیگر با این چیپست و مجیک کیبورد، جان تازه گرفته و به چرخه تولید باز خواهد گشت.
 
در کنار این مک‌بوک، به احتمال خیلی زیاد سیستم عامل macOS Big Sur هم منتشر خواهد شد. بر اساس گفته‌های اپل، این نسخه از سیستم‌عامل برای چیپست جدید اپل بهینه‌سازی شده، پس چندان بی‌راه نیست که بگوییم پس از نسخه‌های بتای مختلف، همزمان با عرضه این مک‌بوک‌ها، نسخه جدید macOS نیز منتشر می‌شود.البته محصولات دیگری هم شاید این مک‌بوک‌ها را همراهی کنند. محصولاتی که پیش از نیز شایعات پیرامون آن‌ها طرفداران این کمپانی را کلافه کرده است. منظورم ایرپادز استودیو، اپل تی‌وی با پردازنده جدید و پشتیبانی از فرمت 8K و ایرتگ‌ها هستند. این مورد آخر یکی از دغدغه‌های شخصی من است، چرا که بیش از این بارها از احتمال معرفی آن‌ها صحبت کرده بودم، ولی اپل هیچگاه آن‌ها را معرفی نکرد. شاید این سه‌شنبه معرفی شوند، شاید نشوند.
 
با این حال مراسم سه‌شنبه در دیجیاتو پوشش داده خواهد شد، به همین دلیل حتما سوشال‌های ما را دنبال کنید تا از زمان دقیق شروع پوشش زنده مراسم «One More Thing» با خبر باشید.
 
منبع : دیجیاتو


:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : شنبه 17 آبان 1399
.







تقریباً یک ماه پس از افشای اولین جزئیات در مورد تراشه پرچمدار آتی سامسونگ به نام اگزینوس 1080، این شرکت کره‌ای امروز اعلام کرد که تراشه مذکور در تاریخ 12 نوامبر (22 آبان) به صورت رسمی رونمایی خواهد شد. این تراشه جدید که انتظار می‌رود جایگزین اگزینوس 980 شود، بر اساس یک فرایند 5 نانومتری بسیار کارآمد ساخته شده و گفته می‌شود از همان گره یا نود LPE مورد استفاده در اسنپدراگون 875 بهره خواهد گرفت. در ادامه با دیجی رو همراه باشید.

این اطلاعات را مدیر موسسه تحقیقات نیمه هادی سامسونگ در چین، آقای دکتر پان ژوئبائو (Pan Xuebao) منتشر کرده است؛ شخصی که ماه گذشته هم فاش کرده بود که تراشه پرچمدار بعدی سامسونگ به هسته‌های کاملاً جدید ARM Cortex-A78 و پردازنده گرافیکی ARM Mali-G78 مجهز خواهد بود. وی همچنین ادعا کرده که این تراشه با وجود اینکه هنوز مراحل توسعه را می گذراند، موفق شده در تست بنچمارک AnTuTu امتیازی بالاتر از 650،000 را کسب کند. برای مقایسه بد نیست بدانید که در حال حاضر قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی که از پردازنده اسنپدراگون 865 استفاده می‌کنند، متوسط امتیازی در حدود 600،000 دارند. بنابراین پردازنده جدید سامسونگ با چنین امتیازی که کسب کرده می‌تواند یکی از بهترین تراشه‌های موبایل نسل جدید لقب بگیرد.

همچنین شایان ذکر است که گفته می‌شود سامسونگ در حال حاضر روی دو پردازنده موبایلی متفاوت کار می‌کند که حداقل یکی از آن‌ها دارای گرافیک AMD خواهد بود. در حالی که می‌دانیم یکی از این پردازنده‌ها همین اگزینوس 1080 است، برخی منابع از اگزینوس 2100 به عنوان تراشه دوم یاد کرده‌اند که انتظار می‌رود سال آینده در پرچمدارهای سری گلکسی اس 21 به کار گرفته شود. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از این پردازنده در دست نیست، اما طبق گزارشات اخیر، انتظار می‌رود از هسته‌های جدید آرم به نام Cortex-X1 Super در آن استفاده شود.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از اگزینوس 1080 ارائه نشده، اما گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شرکت چینی ویوو (Vivo) اولین شرکتی خواهد بود که از این پردازنده در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. در حالی که نه سامسونگ و نه ویوو هنوز به مدل دقیق اولین گوشی مبتنی بر اگزینوس 1080 اشاره نکرده‌اند، اما یکی از معتبرترین افشاگران صنعت موبایل به نام Ice Universe مدعی شده که این گوشی ویوو ایکس 60 (Vivo X60) خواهد بود.


منبع : دیجیرو



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 12 آبان 1399
.

 

 

تاکنون چندین بار مسئولین شیائومی و منابع خبری مختلف به گوشی ردمی کی 30 اس (Redmi K30S) و مشخصات احتمالی آن اشاره داشته‌اند، اما امروز بالاخره این گوشی به صورت رسمی رونمایی و به تمام سؤالات پیرامون آن پاسخ داده شد.

 

ردمی کی 30 اس محصولی رده بالا است که در جلوی بدنه به یک نمایشگر 6.67 اینچی با نرخ تازه‌سازی و وضوح فول اچ دی پلاس مجهز شده و از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 865 کوالکام به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که مشخصات این گوشی بسیار شبیه به شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) است و تنها تفاوتی که بین این دو مدل وجود دارد، گزینه‌های پیکربندی و میزان حافظه است.

 

 

 

در حالی که شیائومی می 10 تی دارای فضای ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی بود و در دو مدل با رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده بود، میزان حافظه رم در ردمی کی 30 در هر دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی آن برابر 8 گیگابایت در نظر گرفته شده است. البته این گوشی فاقد هرگونه شیار کارت حافظه است و به همین علت امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی وجود نخواهد داشت.

 

 

استفاده از پنل ارزن قیمت‌تر LCD در صفحه نمایش ردمی کی 30 اس باعث شده تا امکان تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر وجود نداشته باشد و از همین رو این سنسور به کناره بدنه و داخل دکمه پاور منتقل شده است. با این حال، صفحه نمایش این گوشی کاملاً مشابه با پرچمدارهای روز دنیاست و تمام ویژگی‌های مدرن این روزها مانند حفره دوربین (برای دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی)، نسبت ابعاد 20 به 9 و پوشش مقاوم گوریلا گلس 5 در آن دیده می‌شود.

 

دوربین پشتی ردمی کی 30 اس یک ماژول سه‌گانه است که از لنزهای اصلی 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 13 مگاپیکسلی و ماکروی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. انرژی مورد نیاز گوشی نیز از طریق یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌شود که قابلیت شارژ سریع با حداکثر توان 33 وات را دارد. در زمینه اتصالات هم باید گفت، پرچمدار جدید شیائومی از وای-فای 6، بلوتوث نسخه 5، شبکه‌های فایو جی (هر دو نوع زیر 6 گیگاهرتز و موج میلی‌متری) و USB نوع C‌ پشتیبانی می‌کند.

 

ردمی کی 30 اس در دو رنگ مشکی و نقره‌ای تولید شده و قیمتی هم که برای آن در نظر گرفته شده، 390 دلار برای نسخه 128 گیگابایتی و 415 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی است. پیش ثبت نام این محصول از چهار روز آینده شروع خواهد شد اما اولین موجه عرضه برای روز 11 نوامبر (21 آبان) برنامه‌ریزی شده است.

 

 

منبع : دیجیرو



:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : چهار شنبه 7 آبان 1399
.
 
 
 
 
 
سامسونگ قصد دارد گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S21 را زودتر از موعد همیشگی رونمایی کند. تصویر فاش‌ شده در توییتر نشان می‌دهد گلکسی S21 نیز مانند گلکسی S20‌ با سه دوربین به بازار عرضه خواهد شد. از سوی دیگر طراحی‌های انجام شده با نرم افزار CAD توسط «MySmartPrice» طراحی گلکسیS21‌ پلاس را به خوبی نشان می‌دهد.
 
تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط «MySmartPrice» از گلکسی S21‌ پلاس شباهت زیادی به رندرهایی دارد که قبلا از گلکسی S21 و نسخه الترا به اشتراک گذاشته شده‌اند.
 
باوجودی که تصاویر طراحی شده با نرم افزار CAD ممکن است طراحی واقعی نسخه پلاس را به نمایش نگذارند؛ ولی طراحی ماژول دوربین و حاشیه‌های اطراف گوشی و خصوصا حاشیه پایینی دستگاه که سامسونگ از آن به عنوان«Blade Bezel» یاد می‌کند را به خوبی نشان می‌دهند.
 
گلکسی S21‌ پلاس با نمایشگر تخت 6.8 اینچی اولد +QHD، چیپست اسنپدراگون 875 کوالکام یا چیپست اگزینوس 1000 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
 
نسخه پلاس گلکسی S21 از باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ 25 واتی، رم 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به بازار عرضه خواهد شد.
در پنل پشتی دستگاه، دوربین فوق عریض 64 مگاپیکسلی درکنار دوربین 10 مگاپیکسلی اصلی و دوربین فوق عریض 10 مگاپیکسلی قرار خواهد گرفت.
 
علاوه بر تصاویر CAD گلکسی S21 پلاس، براساس اطلاعات فاش شده از منبع دیگری، احتمالا ماژول دوربین گلکسی S21 تفاوت چندانی با ماژول دوربین گلکسی S20 نخواهد داشت.
 
یکی از کاربران توییتر با حساب کاربری camie_ngo@ تصویری از دوربین گلکسی S21 به اشتراک گذاشته که رندرهای قبلی منتشر شده در مورد طراحی دوربین این گوشی هوشمند را تایید می‌کند. احتمالا حساب کاربری توییتر متعلق به یکی از کارگران کارخانه سامسونگ است.
 
اگر اطلاعات فاش شده صحت داشته باشد، به نظر می‌رسد باید منتظر سه دوربین در پنل پشتی گلکسی S21 باشیم که از این زاویه دقیقا مشابه گلکسی S20‌ خواهد بود. هرچند اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات دوربین‌ها در دست نیست.
 
انتظار می‌رود که حسگرهای دوربین گلکسی S21 از نظر رزولوشن و ابعاد پیکسل نسبت به گلکسی S20 ارتقا پیدا کنند. سامسونگ احتمالا زودتر از همیشه و به اعتقاد برخی منابع، در تاریخ 17 بهمن‌ماه (5 فوریه) درنظر دارد گوشی‌ها سری گلکسی S21  را رونمایی کند. هرچند برخی منابع هم تاریخ رونمایی را ماه ژانویه اعلام کرده‌اند.
 
منبع :دیجیاتو


:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 2 آبان 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی