.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت
 
 
 
آیفون 12، نخستین گوشی هوشمند اپل با پشتیبانی از شبکه 5G و آخرین پرچمدار کوپرتینویی‌ها، طرفداران بسیاری دارد. براساس آخرین گزارش «مینگ‌‌-چی کو» تحلیلگر معروف، میزان پیش فروش آیفون 12 دو برابر آیفون 11 بوده است.
 
باوجودی که اپل عموما آمار فروش خود را اعلام نمی‌کند ولی به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند جدید آیفون طرفداران خاص خودش را دارد و ظاهرا آیفون 12 توانسته جای خود را در دل علاقمندان اپل باز کند. «مینگ-‌چی کو»، تحلیلگر معروف اپل برآورد می‌کند که حجم پیش فروش آیفون 12 در حدود دو برابر بیشتر از پیش فروش آیفون 11 در سال 2019 است.
 
 
 
برآورد اولیه مینگ-چی‌ کو حاکی از آن است که پیش فروش آیفون 12 در 24 ساعت اول در حدود 1.7 تا 2 میلیون دستگاه بوده است. این در حالی است که طی 24 ساعت اول، پیش فروش آیفون 11 در حدود 500 تا 8000 هزار دستگاه بود.
 
به گفته برخی اپراتورها میزبان استقبال کاربران از سری 12 به حدی خواهد بود که از زمان معرفی آیفون 6 بی‌سابقه بوده است. فروش آیفون 6 طی 24 ساعت اول، رقمی در حدود 4 میلیون دستگاه برآورد شده بود.
 
آیفون 6 در سال 2014 در دو نسخه معمولی و پلاس به بازار عرضه شد. در حال حاضر تنها امکان پیش خرید دو مدل از چهار مدل آیفون 12 وجود دارد. کاربران در حال حاضر می‌توانند آیفون 12 و آیفون 12 پلاس را پیش خرید کنند. اواخر این هفته امکان پیش خرید آیفون 12 مینی با قیمت مقرون به صرفه و آیفون 12 پرو مکس نیز فراهم می‌شود.
 
مینگ-چی کو پیش‌ بینی می‌کند که از بین چهار مدل آیفون، کاربران بیشتر تمایل به خرید مدل‌های آیفون 12 و آیفون 12 پرو و سپس مدل‌های پرو مکس و درنهایت نسخه مینی دارند.
 
این گزارش در حالی منتشر شده است که نتایج بنچمارک نشان می‌دهد که عملکرد گرافیکی آیفون 12 نسبت به آیفون 11 پرو ضعیف‌تر است. به علاوه، آیفون 12 و آیفون 12 پرو در بنچمارک انتوتو نیز نتایج چندان درخشانی از خود نشان ندادند. مقایسه بین آیفون 12 و آیفون 11 نیز تفاوت‌های دو دستگاه را به خوبی نشان می‌دهد.
 
 
منبع : دیجیاتو


:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 29 مهر 1399
.


فوتبال با استفاده از لنز زوم تله (می گویند 300 میلی متر) می تواند چیزی باشد که در سطح محلی عکاسی کنید. همچنین ممکن است یک بازی حرفه ای را در یک استادیوم بزرگ با لنز قدرتمند 800 میلی متر بپوشانید. با فوتبال ، بعضی اوقات می توان اقدامات زیادی انجام داد ، در حالی که در مواقع دیگر به نظر نمی رسد خیلی ادامه داشته باشد. قادر به درک اینکه چه زمانی این اقدام رخ خواهد داد ، برای گرفتن عکس های هیجان انگیز در فوتبال ضروری است. که در این قسمت از سایت نکاتی راجب عکاسی از فوتبال برای شما اماده کرده ایم ..

با ما همراه باشید .

1.تمرکز روی جمعیت


جمعیت فوتبال معمولاً دسته ای از روحیه هستند. اگر در مسابقات فوتبال در اروپا یا آمریکای جنوبی حضور دارید ، از لباس و آگهی های رنگارنگ آماده شوید. شما می توانید از لنزهای با زاویه دید 17 میلیمتر - 40 میلی متر برای گرفتن تعداد زیادی از مردم استفاده کنید ، اگرچه داشتن لنز زوم تله برای انتخاب جزئیات دقیق تر بسیار جالب است. به عنوان مثال تصویری از بنر که می خواند "GOAL" ، فوتبال را فریاد می زند. به عنوان یک پیشنهاد ، منتظر باشید که اتفاقی در زمین رخ دهد اما به جای بازیکنان ، از واکنش هواداران در جمع عکس بگیرید. هنگامی که عمل اتفاق می افتد آن احساسات را ضبط کنید!/ عکاسی از فوتبال /

2. در موقعیت قرار بگیرید

در حالت ایده آل ، هنگام عکاسی از فوتبال سعی کنید در کنار زمین در یک سطح پایین تر بنشینید تا بیشتر از سر و پشت بازیکنان مشاهده کنید. یک مکان جالب برای نشستن پشت دروازه بان است. اگرچه ممکن است تمام مدت عملی نباشد ، می توانید بزرگنمایی کرده و منتظر لحظه هایی باشید که توپ نزدیک می شود. حالت فوکوس لنز را روی AF (فوکوس خودکار) تنظیم کنید و حالت فوکوس مداوم را انتخاب کنید تا به طور خودکار لنزها را روی دستگاه پخش کننده مجدداً متمرکز کنید.

3.بازیکنان مجرد

 


لنز زوم تله برای عکسبرداری از پرتره از بازیکنان جداگانه ضروری است - شما حداقل یک لنز 300 میلی متری می خواهید. ممکن است بخواهید در یک تمرین محلی برای یک تیم محلی شرکت کنید و روی بازیکنانی که در حال تمرین ترفندهای توپ یا مهارتهای ویژه هستند ، تمرکز کنید. از بزرگترین دیافراگم ممکن (f / 2.8-f / 4) و سرعت شاتر 1 / 1000th ثانیه استفاده کنید تا عمل را منجمد کنید به خصوص وقتی توپ در هوا باشد. در یک زمینه تمرین می توانید از سه پایه یا مونوپود برای ثبات بیشتر استفاده کنید./ عکاسی ورزشی /

4.توپ را دنبال کنید

 

اگر در وسط میدان هستید ، می توانید در حین بازی لحظات را ضبط کنید. فقط یک توپ فوتبال در بازی وجود دارد ، بنابراین زوم کردن توپ و سپس دنبال کردن آن با دوربین خود بهترین شرط بندی برای یک تصویر اکشن است. حالت فوکوس را روی فوکوس مداوم (AI Servo AF Canon / AF-C Nikon) تنظیم کنید تا لنزها بطور مداوم بتوانند تمرکز خود را روی بازیکن فوتبال در حال حرکت حفظ کنند. برای چندین عکس از حالت عکسبرداری مداوم استفاده کنید و دکمه شاتر را تا زمانی که می خواهید نگه دارید. هنگام استفاده از عکسبرداری مداوم برای عکس های فوتبالی ، از دیافراگم بزرگ به عنوان امکان پذیر برای پس زمینه تار استفاده کنید تا بتوانید بازیکن خاص فوتبال مورد نظر خود را جدا کنید و تلاش های او را بدست آورید./ نکات عکاسی از فوتبال /

5.هنگام عکاسی ورزشی عمل را ثبت کنید

 

گهگاه بازیکنان فوتبال بالا خواهد پرش به ضربه توپ با سر (شناخته شده به عنوان یک ضربه) یا تحریک طرفداران با دراماتیک "ضربه ی قیچی" که در آن توپ می شود به عقب بر سر خود بازیکن لگد. با نگه داشتن سرعت دیافراگم در 1/1000 ثانیه ، از خطرات هر گونه تاری جلوگیری می کنید. تا آنجا که می توانید بزرگنمایی کنید و از تمرکز مداوم استفاده کنید. شما باید با فشار دادن دکمه در نیمه راه ، آن را از پیش تنظیم کنید ، سپس در بهترین حالت ممکن عکس را بگیرید. اگر وسیع ترین دیافراگم سرعت شاتر مورد نظر را به شما نمی دهد ، از افزایش ISO نترسید.

6.عکس های گروه بزرگ بگیرید

 

قبل از مسابقه فوتبال (یا تمرین) ، می خواهید یک گروه از بازیکنان و مربی بگیرید. یک راه برای انجام این کار ، قرار دادن آنها در دو ردیف - یک ایستاده ، یکی زانو زدن - به منظور مشاهده درست همه است. سپس به عنوان مثال از لنز 35 میلی متری استفاده کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی نزدیک هستید تا چهره همه را ببینید و تحریف محدود داشته باشید. شاتر را در هر نقطه بین 1/250 تا 1 / 500th ثانیه تنظیم کنید و دیافراگم را بر روی f / 4 یا f / 5.6 برای تصویر تیز با عمق کم عمق میدان تنظیم کنید. / عکاسی ورزشی /

اطلاعات اضافی در عکاسی از فوتبال

 

فوتبال بازی پرشور و پرشور است و حتی در لحظات کند آن ، همیشه چیزی برای عکس گرفتن وجود دارد. هنوز داور را فراموش نکنید! در فوتبال ، داور کسی است که مجازات را برای هرگونه خطا در نظر می گیرد ، بنابراین انتظار دارد بازیکنان برخی از سخنان عصبانی را از راه خود راهنمایی کنند! اگر هوا خیس و تاریک است (فوتبال اغلب در تاریک ترین شرایط بازی می شود) ، ISO را افزایش دهید. هرچند با سرعت ISO محتاط باشید ، زیرا تنظیم زیاد 1600 ممکن است باعث ایجاد سر و صدا یا دانه شود. بعضی اوقات "اشتباهات" می توانند شگفتی های دلپذیر به ارمغان بیاورند ، زیرا یک عکس غلیظ در هنگام ترکیب با قطرات باران می تواند چشمگیر به نظر برسد.

تنظیمات پیشنهادی

 

اگر می خواهید عمل را مسدود کنید ، اطمینان حاصل کنید که از سرعت شاتر سریع استفاده می کنید تا از هیچ گونه تاری جلوگیری شود. هیچ چیز بدتر از بزرگنمایی و دیدن تاری مبهم در لبه های موضوع اصلی نیست. از ISO 100 تا 800 برای بهترین نتیجه استفاده کنید ، و می توانید ISO را در 1600 یا بالاتر تنظیم کنید اما باید نویز دیجیتال را در نظر بگیرید. اگر می خواهید حرکتی را ضبط کنید یا در حال تعقیب دستگاه پخش هستید ، پس از آن سرعت شاتر 1/60 ثانیه را انتخاب کنید و بسته به نحوه ظاهر تصویر در صفحه پخش خود ، سرعت شاتر را افزایش یا کاهش دهید. برای رسیدن به نتایج بهینه - دیافراگم را بین f / 4 تا f / 5.6 نگه دارید - از عمق نسبتاً خوبی در زمینه و همچنین اجازه نور کافی برخوردار هستید تا بیشترین انعطاف پذیری را با طیف وسیعی از سرعت شاتر داشته باشید./ عکاسی از فوتبال /

تجهیزات پیشنهادی

 

لنز تله فوتو بسیار توصیه می شود. یکی از حداقل 300 میلی متر را در نظر بگیرید و بزرگنمایی را در نظر بگیرید ، زیرا زمینه بزرگ است. مسابقات فوتبال 90+ دقیقه فقط با یک استراحت طول می کشد ، بنابراین باتری ها و کارت های حافظه کافی را مصرف کنید. ممکن است بخواهید یک extender یا teleconverter را در نظر بگیرید. این یک دستگاه لنز نصب شده است که معمولاً فاصله کانونی لنزها را افزایش می دهد. یک teleconverter به شما امکان می دهد تا با هزینه روشنایی ، به عمل بسیار نزدیک شوید - یک انتقال دهنده 2X 2 لنز را دو برابر می کند ، بلکه باعث کاهش روشنایی در نیمه می شود. یک مونوپود مفید است اما همیشه در ورزشگاه ها مجاز نیست. استفاده از مونوپود در صورتی که پیش از موعد اجازه استفاده از آن را درخواست کرده اید نباید مشکلی ایجاد کند.

نتیجه

عکاسی از فوتبال می تواند دوره های کندی را درگیر کند که با سرعت ، انفجار عمل و احساسات درگیر می شوند. برای اطمینان از آماده بودن این عمل ، می خواهید دوربین خود را با دیافراگم بالاتر (مثلاً 1/800 یا 1/1000) تنظیم کنید تا عمل را در افت یک سکه ضبط کنید. برای نگه داشتن عمق میدان به اندازه کافی کم عمق برای تمرکز بر روی عملکرد ، دیافراگم خود را بر روی f / 3.5 یا f / 4 تنظیم کنید ... به این ترتیب می توانید به طور موثر با بازی تشت بزنید و بازیکنان فوتبالی را در عمل ضبط کنید. شما وسوسه می شوید که ISO خود را با سرعت سریع تر شاتر افزایش دهید ، اما نیازی نیست که بیش از 400 بروید زیرا سر و صدای دیجیتال بیش از حد آشکار است ، و هر تصویری که بعد از آن دارید می توانید با 1/1000 ضبط کنید. باتری و کارت حافظه اضافی را وارد کنید و در صورت امکان از یک لپ تاپ استفاده کنید زیرا حداقل از لنز 300 میلی متری استفاده خواهید کرد.

 

 

منبع : cameramarkazi.com



:: برچسب‌ها: آموزش عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 4 مهر 1399
.


عکاسی از گل
عکاسی از گل یکی از محبوب ترین انواع عکاسی ها به شمار می آید و بشریت مدت هاست که مجذوب گل ها شده است. دلیل این محبوبیت این است که گل ها اغلب زیبا، جذاب و ظریف هستند و یک سوژه عالی برای عکاسی به حساب می آیند. عکاسی ماکرو رایج ترین سبک برای عکاسی از گلها می باشد. برای کسب مهارت در عکاسی از گلها شما می توانید در یک کلاس عکاسی شرکت کنید تا اصول این نوع عکاسی را فرا بگیرید. در این مقاله از آکادمی پیکسان ما نیز به بررسی تمامی نکات و موارد مربوط به عکاسی از گل خواهیم پرداخت.

4 نکته مهم در عکاسی از گل
1- محل
برای گرفتن عکس های شگفت انگیز از گل ها نیاز به سفر به اماکن عجیب و غریب نیست. فقط به گل های باغچه خانه، حیاط خلوت یا پارک محل خود دقیق تر نگاه کنید. آیا آنها زیبا نیستند؟ اگر احساس می کنید فضای کافی برای عکاسی وجود ندارد، به یک باغ گیاه شناسی محلی بروید، قطعا در آنجا گل های شگفت انگیزی پیدا خواهید کرد و می توانید عکس هایی بهاری را حتی در زمستان تهیه کنید.

 

2- فوکوس
فوکوس اصلی شما روی چیست؟ روی کل گل، گلبرگ ها، ساقه، قسمت مرکزی یا فقط چند جفت گلبرگ؟ در مورد فوکوس اصلی عکس خود فکر کنید و مشخص کنید که دقیقا به چه چیزی فکر می کنید.

 

3- زمینه
پیش زمینه در عکاسی از گل بسیار مهم است و می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. پس زمینه نیز می تواند شما را از توجه به گل منحرف کند و باعث شود که گل از تمرکز خارج شود، البته اگر آن را به درستی انتخاب نکنید. در انتخاب پس زمینه و پیش زمینه دقت کنید.

 

4- زاویه عکاسی
هنگامی که تصمیم می گیرید به صورت عادی عکاسی کنید، موضوع دقیقا همان طور که با چشمانتان می بینید در قاب دوربین ظاهر می شود و این ممکن است برای بعضی افراد کسل کننده به نظر برسد. اگر تصمیم به عکاسی از زوایای مختلف به عنوان مثال از زاویه پایین را دارید، این می تواند همه چیز را غیر معمول و هیجان انگیز تر جلوه کند.



مبانی عکاسی ماکرو در عکاسی از گلها
عکاسی ماکرو کلید اصلی شما برای تسلط بر عکاسی از گلها می باشد. عکاسی ماکرو نوعی عکاسی است که سوژه های بسیار نزدیک را ثبت می کند. بیایید نگاهی عمیق تر به آنچه که عکاسی ماکرو به ما می آموزد و چیزی که می تواند در تصاویر شما از گلها به وجود آورد، داشته باشیم.

لنزها
عکاسی ماکرو از نوع خاصی از انواع لنز دوربین به نام لنز ماکرو استفاده می کند. لنز ماکرو با دیافراگم f / 2.8 برای عکس گرفتن از گل ایده آل ترین است. سرمایه گذاری روی لنزهای ماکرو ممکن است کمترین مقدار از بودجه شما را درگیر کند، اما همیشه می توانید ابزارهای ارزان قیمت تری برای ایجاد یک اثر مشابه را نیز خریداری کنید. شما می توانید یک لنز پرایم یا زوم معمولی را به دوربین خود وصل کنید تا از قدرت بزرگنمایی آن استفاده کنید.

روشنایی
در عکاسی از گل قرار دادن نور بین دوربین و سوژه می تواند مشکل باشد. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان از لنزهای ماکرو تله فوتو در عکاسی ماکرو استفاده می کنند. به طور معمول این لنزها با فاصله کانونی 100 تا 200 میلی متر، یک فاصله کافی برای قرار دادن روشنایی بین دوربین و سوژه را ارائه می دهند. یکی دیگر از تجهیزات نورپردازی شما برای عکاسی از گلها حلقه فلش است. مزیت آنها این است که به اندازه یک فلاش استاندارد روشن نیستند و از وایت بالانس مناسبی برخوردار هستند. همچنین می توانید از یک دیفیوزر فلاش استفاده کنید که نور را نرم می کند و بازتاب های اضافی را از بین می برد و نور بیشتری را نیز اضافه می کند. هنگام عکاسی از گل ها، باید تکنیک های مختلف روشنایی را آزمایش کنید.

 

عمق میدان
در عکاسی ماکرو هرچه به موضوع خود نزدیکتر شوید، عکاسی از موضوع مورد نظر سخت تر است. لنزها به شما این امکان را می دهند تا با انتخاب شماره f مناسب، عمق میدان را برای بهبود فوکوس تغییر دهید. دیافراگم f / 5.6 یا f / 8 به شما این امکان را می دهد تا به راحتی روی گل متمرکز شوید، به این معنی که تصویری واضح تر خواهید داشت. با استفاده از دیافراگم گسترده مانند f / 1.8 یا f / 2.8، کار خود را سخت می کنید. می توانید از تکنیک فوکوس تک نقطه ای برای عکس برداری از گل استفاده کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا دقیقا بر روی بخش مورد نظر از گل تمرکز کنید.

 

تثبیت تصویر
حتی اگر گل ها موضوعی ایستا هستند که می توانید بارها و بارها از آنها عکس بگیرید، باید حتما آب و هوا را در نظر بگیرید. در هنگام وزش باد شدید از عکس گرفتن از گل ها خودداری کنید، زیرا حتی یک باد شدید می تواند فوکوس عکس شما را از بین ببرد و شما آن را در عکاسی ماکرو نمی خواهید. برای به حداقل رساندن لرزش دوربین از سه پایه استفاده کنید. سرعت بالای شاتر می تواند به شما در جلوگیری از تاری حرکات کمک می کند. اما اگر به طور خاص می خواهید حرکات گلبرگ ها را ثبت کنید، می توانید سرعت شاتر آهسته را به صورت دستی انتخاب کنید.

 

ترکیب بندی
حتی اگر هدف اصلی در عکاسی ماکرو نزدیک شدن هرچه بیشتر به موضوع باشد بدون اینکه تمرکز خود را از دست دهید، می توانید از تکنیک های کلاسیک ترکیبی مانند قانون یک سوم استفاده کنید. تقریبا هر دوربینی به شما این امکان را می دهد تا حالت شبکه را روشن کنید و با مشاهده خطوط شبکه، ترکیب بندی ایده آل تری را برای ثبت جلوه ای دلپذیر ایجاد کنید.


9 جنبه خلاقانه عکاسی از گل
1- یک نوع یا رنگ گل
یکی از جنبه های خلاقانه عکاسی از گلها عکس برداری از یک نوع خاص گل و یا یک رنگ گل می باشد. این کار به ایجاد یک نظم سلسله مراتب بصری قوی کمک می کند و تصاویر شما را تک رنگ یا خاص تر جلوه می دهد.

 

2- چرخه زندگی گل
می توانید با تصاویر خود از گل ها در یک دوره زمانی، یک داستان کامل را بازگو کنید. شما می توانید مراحل مختلف زندگی یک گل را از جوانه زدن گرفته تا شکوفه کامل ثبت کنید. نگاه کردن به همه این عکس ها پشت سر هم می تواند جذابیت خاصی را ایجاد کند.


3- حشرات
عکاسی از حشرات در حالی که روی گل ها نشسته اند یکی از جذاب ترین سوژه ها برای عکاسی از گلها می باشد. این مورد در مورد پروانه ها و مورچه ها و زنبورها نیز صدق می کند. عکاسی از حشرات روی گلها یکی از پر هوادار ترین نوع عکاسی از گلها می باشد.

 

4- گل های فصلی
روی گلهای مختلف که در فصول مختلف شکوفا هستند تمرکز کنید. تصاویر جذاب گل ها با ترکیبی از گیاهان فصلی ایجاد می شود. به گلهایی که در منطقه شما رشد می کنند فکر کنید. شکوفه های گیلاس که نمادی از تولد دوباره است می تواند برای تصاویر گل بهاری مناسب باشد.

 

5- عکاسی در گذر زمان
شما می توانید یک فیلم با گذشت زمان از گل هایی که در حال رشد یا باز شدن در آفتاب صبح هستند، تهیه کنید. این تصویری از گلهای در حال حرکت است که اغلب دیده نمی شود، بنابراین مطمئنا توجه شما را جلب می کند. برای این کار باید دوربین خود را بر روی سه پایه تنظیم کرده و تنظیمات خود را بر این اساس آماده کنید. همچنین مطمئن شوید که از فضای ذخیره کافی برخوردار هستید. پس از آن می توانید دوربین خود را برای عکاسی در آنجا بگذارید.

 

6- ویرایش عکس گل
نرم افزار ویرایش عکس مورد نظر شما چیست؟ اگر یک نرم افزار مناسب ویرایش عکس ندارید، فتوشاپ را به شما توصیه می کنیم. ویرایش عکس های گل باعث می شود تصاویر شما خاص تر شوند و خواهید دید که وقتی عکس های شما ویرایش شد، بازخورد بیشتری دریافت خواهید کرد.

7- بافت
بافت و جزئیات عکاسی ماکرو خود را بهبود بخشید. گلها بافت خوبی دارند تا بتوانید با آنها بازی کنید و می توانید با اضافه کردن یک لایه تصویر و آزمایش بافت های مختلف، بافت دلخواه خود را انتخاب کنید.

 

8- ارتعاش و اشباع
یکی از اصلی ترین نکات مورد توجه گلها رنگ آنهاست. ما دائما از پالت رنگ هایی که طبیعت ارائه می دهد متحیر می شویم، به همین دلیل است که عکاسی از گل بسیار محبوب است. با افزایش لرزش و اشباع در عکس های گل خود می توانید رنگ ها را پر رنگ کنید و بهترین قسمت های گل را برجسته کنید.

 

9- فیلترهای قطبی
یک فیلتر پولاریزه ابزاری عالی است که می تواند به عکاسی از گل شما نیز ارزش افزوده دهد. هنگامی که یک فیلتر قطبی را در لنز قرار دهید، بلافاصله همه چیز را در صحنه شما تاریک می کند. نور زیاد ممکن است باعث از بین رفتن جزئیات روی گل شما شود، زیرا گل بسیار کوچک و ظریف است. در صورت وجود نور زیاد در گلبرگ ها، دوربین عکاسی مشاهده جزئیات را در گل دشوار می کند. برای تاریک کردن صحنه و مشاهده جزئیات از این فیلتر استفاده کنید.

 

 

منبع : picsun.ir



:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : چهار شنبه 2 مهر 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی