.
اطلاعات کاربری
درباره ما
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 


لایکا M10-R دوربین جدیدی است که حسگر پیشرفته‌ی ۴۰ مگاپیکسلی دارد و برخی ویژگی‌های جالب اعضای دیگر خانواده‌ی M10 را به‌ارث برده است.

لایکا روز گذشته مدل جدیدی از دوربین‌های سری M10 خود را رونمایی کرد. دوربین جدید که با نام لایکا ام ۱۰ آر (Leica M10-R) شناخته می‌شود شباهت‌های ظاهری زیادی به دیگر اعضای خانواده‌ی M10 دارد. M10-R همچون مدل M10-P از دکمه‌ی شاتر کم‌صدا بهره می‌برد، برخی قابلیت‌های مشابه‌با M10-D دارد و حسگر ۴۰ مگاپیکسلی را از دوربین M10 Monochrom به‌ارث برده است. بنابراین در نگاهی اولیه می‌دانیم که با چه محصولی سر و کار داریم: لایکا M10-R نسخه‌ی بهبودیافته‌ی M10 به‌حساب می‌آید که حسگر پروضوح‌تری دارد و از همان حسگر مدل M10 Monochrom بهره می‌گیرد؛ با این‌تفاوت که مدل R برخلاف Monochrom توانایی ثبت تصاویر رنگی را دارد.


لایکا M10-R از بسیاری جوانب در نقش دوقلوی M10-P ظاهر می‌شود و شباهت‌هایی فراوان در بین این دو دوربین به‌چشم می‌خورد. در مدل M10-R از همان شاتر محبوب M10-P استفاده شده است که کارشناسان به خاطر سر‌و‌صدای کم، آن را تحسین کردند. صفحه‌نمایش لمسی مدل M10-R نیز کارکردی مشابه مدل P دارد و همچون این دوربین، در بخش بالایی خود از دکمه‌ای چرخان برای تنظیمات ISO استفاده می‌کند که به‌عقیده‌ی کارشناسان، باعث شخصیت‌بخشی به M10-P شده بود.

بزرگ‌ترین تفاوت بین دو دوربین را می‌توانیم حسگر تصویر به‌حساب بیاوریم. آن‌طور که لایکا اعلام می‌کند، دوربین M10-R از حسگری با وضوح ۴۰ مگاپیکسل بهره می‌گیرد که به‌صورت انحصاری توسط خود لایکا توسعه داده شده است. همانطور که بالاتر اشاره کردیم، دوربین جدید لایکا حسگر موردبحث را از دروبین M10 Monochrom به‌ارث برده است.



حسگر ۴۰ مگاپیکسلی موردبحث در دوربین جدید لایکا به فیلتر بایر مجهز شده است تا بتواند تصاویر رنگی ثبت کند. حسگر ۴۰ مگاپیکسلی M10-R نه‌تنها تصاویری پرجزئیات‌تر نسبت‌به حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دوربین‌های M10 و M10-P و M10-D ثبت می‌کند، بلکه مزیت‌های دیگری نیز دارد تا تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخشی ارائه دهد. لایکا می‌گوید حسگر جدیدش نسبت‌به حسگر ۲۴ مگاپیکسلی دوربین‌های مذکور نویز بسیار کمتری در تصاویر ثبت می‌کند و گسترده‌ی داینامیکی وسیع‌تری ارائه می‌دهد.

حسگر جدید از همان گسترده‌ی ایزو یعنی ۱۰۰ تا ۵۰٬۰۰۰ بهره می‌برد، با این‌حال لایکا به طرفداران خود اطمینان می‌دهد که این حسگر ۴۰ مگاپیکسلی در محیط‌های کم‌نور عملکردی بسیار نزدیک به M10 Monochrom دارد و این موضوع برای گستره‌ی داینامیکی هم برقرار است. به‌علاوه حداکثر زمان اکسپوژر (نوردهی) حسگر به ۱۶ دقیقه (به‌هنگام استفاده از ایزوی ۱۰۰) افزایش پیدا کرده است.


به‌گفته‌ی لایکا بهره‌مندی از حسگر پروضوح‌تر باعث می‌شود دوربین M10-R محصولی بسیار مناسب برای لنزهای قدیمی و جدید سری M به‌حساب بیاید و برای سناریوهای مختلف کار کاربر را راه بیاندازد. لایکا در دوربین جدید خود به استفاده از شیشه‌ی جدیدتر و باکیفیت‌تر روی آورده است که قطعا می‌تواند روی بهبود کیفیت تصویر تأثیر محسوسی بگذارد. لایکا اعتقاد دارد تفاوت ۱۶ مگاپیکسلی بین حسگر M10-R با حسگر دوربین‌هایی مثل M10-P باعث می‌شود لنزهای قدیمی سری M نیز عملکردی بهتر از خود نشان دهند.

لایکا از روز گذشته امکان خرید دوربین جدید خود را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و قیمت دوربین لایکا M10-R برابربا ۸٬۲۹۵ دلار است. ناگفته نماند این شرکت دوربین M10 Monochrom را نیز با همین قیمت روانه‌ی بازار کرده بود. بر اساس اطلاعیه‌ای رسمی، M10-R قرار است در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای در دسترس قرار بگیرد و تاریخ عرضه‌ی آن برای پایان ماه جولای (اوایل مرداد) تعیین شده است. برای کسب جزئیات بیشتر درمورد محصول می‌توانید وارد وب‌سایت رسمی لایکا شوید.

 

 

منبع : زومیت 



:: برچسب‌ها: دوربین لایکا"دوربین لایکا M10-R ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 27 تير 1399
.

 

 

استاندارد میکرو چهارسوم از محبوب‌ترین فرمت‌های عکاسی است که ظاهرا در آینده‌ی دنیای عکاسی با چالش‌های بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد.

صنعت عکاسی روز‌به‌روز به سمت کوچک‌تر شدن می‌رود و بحران کووید ۱۹ نیز شرایط آن را بدتر کرد. اکنون بازار کوچک‌تری بین همان تعداد شرکت فعال گذشته تقسیم می‌شود و تغییرات بزرگی در آینده رخ خواهد داد. تغییرات صنعت عکاسی، فرمت‌های عکس‌برداری را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند و شاید برخی از آن‌ها را حتی حذف کنند. از میان فرمت‌ها، ظاهرا میکرو چهارسوم وضعیت مناسبی ندارد و این‌بار باید منتظر کوچک‌تر شدن یا حتی مرگ آن باشیم.

رسانه‌های گوناگون دنیای فناوری، خصوصا در بحث عکاسی، هرازچندگاهی اطلاعات و مقاله‌هایی متمرکز بر پیش‌بینی شکست و از بین رفتن یک شرکت منتشر می‌کنند. در میان مقاله‌ها، به مواردی اشاره می‌شود که به‌عنوان دلایل یک شکست تولید دوربین برشمرده می‌شوند. ازطرفی تقریبا هیچ‌گاه پیش‌بینی‌ها درست از آب در نمی‌آیند و اتفاق خاصی برای شرکت مذکور رخ نمی‌دهد. به‌عنوان نمونه‌ای عالی از این سناریوها می‌توان به پنتاکس اشاره کرد. هرساله مقاله‌ها و پیش‌بینی‌های متعددی پیرامون مرگ شرکت منتشر می‌شود، اما باز هم آن‌ها به فعالیت خود ادامه می‌دهند. از شرکت‌های مشابه می‌توان به ریکو اشاره کرد که با وجود نگرانی‌های متعدد از افول فعالیت، به‌تازگی لنزهای جدیدی را به بازار عرضه کرد. شاید پیش‌بینی‌هایی که در ادامه‌ی مقاله پیرامون میکرو چهارسوم می‌خوانید هم به حقیقت نپیوندد، اما به‌هرحال ارزش بررسی کردن دارند.

همان‌طور که گفته شد، همه‌گیری ویروس کرونا تأثیری بی‌سابقه روی صنایع متعدد داشت. شرکت‌هایی همچون الیمپوس، اولین پیامدها را تجربه کردند. آن‌ها مجبور شدند تا از بازار پرسود کره جنوبی خارج شوند. به‌علاوه، اخیرا شنیده شد که شرکت، به‌طور کامل از صنعت دوربین خارج می‌شود. نکته‌ی ناراحت‌کننده اینکه رخدادهای بالا، آن‌چنان دور از انتظار نبودند. بسیاری از مردم به‌نوعی منتظر چنین تصمیمی ازسوی الیمپوس بوده و شاید تنها منتظر رسیدن زمان مناسب مانده بودند. به‌هرحال رخداد پیش‌آمده برای کل صنعت نگران‌کننده به‌نظر می‌رسد و سؤال اصلی این است که آیا میکرو چهارسوم در شرایط کنونی توانایی ادامه‌ی حیات خواهد داشت؟

سقوط الیمپوس
الیمپوس به مدت ۸۴ سال دوربین‌هایی عالی به صنعت عکاسی معرفی و طرفداران قابل‌توجهی را به برند خود جذب کرد. در پنج سال گذشته، صنعت عکاسی وضعیت مناسبی نداشت و متأسفانه، شرایط برای شرکت باسابقه‌ی صنعت بسیار ناگوار بود. فروش آن‌ها سال به سال کاهش پیدا می‌کرد و خسارت‌های مالی روی هم جمع می‌شدند. همه‌گیری کنونی و بحران اقتصادی، شرایط را بدتر کرد و درنهایت به فروش بخش کسب‌‌وکار دوربین‌های الیمپوس انجامید. به احتمال زیاد، همه‌گیری تنها دلیل فروش کسب‌وکار الیمپوس نبود و تنها به‌عنوان یک کاتالیزور، سرعت تجزیه‌ی شرکت را افزایش داد.
مشکل اصلی الیمپوس،‌ ارائه‌ی محصولات به بازار محدودی در صنعت عکاسی بود. دوربین‌های این شرکت، تنها توسط دسته‌ای محدود از عکاسان استفاده می‌شد. صنعت عکاسی به‌تنهایی یک صنعت خاص و محدود به شمار می‌آید و انتخاب یک دسته‌ی محدود در این بازار محدود، شرایط را دشوارتر می‌کند.

مشکل بعدی الیمپوس را می‌توان در مزیت رقابتی یا ارزش افزوده‌ی فروش (Unique Selling Proposition - USP) آن‌ها دید. ارزش افزوده‌ای که الیمپوس در عکاسی ارائه می‌کرد، آن‌چنان جذاب نبود. در نظرسنجی‌های متعدد، مزیت رقابتی دوربین‌های الیمپوس از نظر مشتریان و خود شرکت، در دو قابلیت دیده می‌شود. لرزش‌گیر داخل بدنه (IBIS) و وزن پایین بدنه، مزیت‌های اصلی دوربین‌های الیمپوس بودند که اگرچه کارایی زیادی دارند، اما قطعا کافی نیستند.



دلیل ناکافی بودن مزیت رقابتی الیمپوس را می‌توان در نظرهای کاربری نسبت به دوربین‌ها و انتخاب‌های متعددی اشاره کرد که در بازار دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال دوربین المپوس E-M 1 Mark III را در نظر بگیرید که با قیمت ۱،۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد. رقبایی همچون Fujifilm X-T3 با قیمت ۱،۴۹۹ دلاری، ارزش بیشتری برای کاربر دارند، چون درکنار قیمت پایین، گزینه‌ها و قابلیت‌های متنوع و بیشتری را دراختیار عکاس قرار می‌دهند. دوربین فوجی ‌فیلم همچنین حسگر بزرگ‌تر و قوی‌تری هم دارد. سونی هم دوربین‌های ارزان‌تری در دسته‌ی APS-C دارد و درنهایت، مزیت‌های محدودی که الیمپوس به کاربران ارائه می‌کرد، موجب جذب آن‌ها نمی‌شد.

یکی دیگر از مشکلات بزرگ الیمپوس را می‌توان در عدم تمرکز کافی روی قابلیت‌های ویدیویی جست‌وجو کرد. حوزه‌ی ویدئو، اهمیت زیادی در صنعت تصویربرداری دارد و رقبای بزرگی همچون پاناسونیک، از مدت‌ها پیش برتری خود را در آن اثبات کرده‌اند. دوربین Panasonic GH5 یکی از مثال‌های عالی محسوب می‌شود که با قیمتی مناسب، تصویربرداری 4K 60fps را به کاربران ارائه می‌کند. حتی اکنون هم نمی‌توان یک دوربین الیمپوس با قابلیت‌های فیلم‌برداری برابر یا حتی نزدیک به GH5 یا فوجی‌فیلم X-T3 پیدا کرد.

وقتی یک کاربر جدید به دنیای عکاسی و تصویربرداری وارد می‌شود، به ندرت پیشنهاد خرید دوربین‌‌های الیمپوس را دریافت می‌کند. مشکل اصلی این است که تفاوت کیفیت عکس‌ها برای بسیاری از کاربران، کاملا مشهود به‌نظر می‌رسد و با وجود گزینه‌های ارزان‌تر در بازار، انتخاب الیمپوس را غیرمنطقی نشان می‌دهد. به‌طور خلاصه، دوربین‌های الیمپوس با قیمت بیشتر، کیفیت عکس پایین‌تر را به کاربر ارائه می‌کنند و مزیت‌های احتمالی رقابتی شرکت، به چشم اکثر مصرف‌کننده‌ها نمی‌آید.

مهاجرت به فول‌فریم


زمانی‌که پاناسونیک تصمیم به مهاجرت به فرمت فول‌فریم گرفت، بسیاری تصور می‌کردند که شاید الیمپوس نیز همین مسیر را دنبال کند. بسیاری از کارشناسان نیز نگران آینده‌ی فرمت بودند و تصور می‌کردند شاید پاناسونیک، دیگر دوربین جدید میکرو چهارسوم تولید نکند. به‌هرحال چنین تصمیمی برای شرکت منطقی به‌نظر می‌رسد و پاناسونیک با تمرکز روی یک فرمت (فول‌فریم) توانایی بهبود قابل‌توجه محصولات خود را خواهد داشت.


مدیران الیمپوس سال گذشته تأکید کرده بودند که به تعهد خود به فرمت میکرو چهارسوم ادامه خواهند داد. البته اظهارنظر آن‌ها این‌گونه به‌نظر می‌رسید که شاید شرکت دیگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت عکاسی نیست. مشکل اصلی آنجا است که حتی اگر الیمپوس تصمیم به تولید محصولات فول‌فریم می‌گرفت، باز هم نتیجه‌ی تلاش آن‌ها یا محصول مدنظر در فرمت جدید مشخص نبود.

الیمپوس سابقه‌ی زیادی در تصویربرداری ویدیویی ندارد، درنتیجه عرضه‌ی دوربین فول‌فریم با قابلیت فیلم‌‌برداری ازسوی این شرکت، آن‌چنان منطقی به‌نظر نمی‌رسید. ازطرفی در عکاس‌های دنیای وحش و ورزشی نیز دوربین‌ها و لنزهای کنونی برای کاربران مناسب و کافی بودند. کانن و نیکون اکنون این بخش را با دوربین‌های فول‌فریم خود تحت تصاحب گرفته‌اند. متأسفانه، الیمپوس هیچ انتخاب قابل‌توجهی برای عرضه در فرمت بزرگ‌تر فول‌فریم نداشت.

آینده‌ی فرمت‌ها در دنیای عکاسی


تعداد دوربین‌های فروخته‌شده در بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۰ به بالاترین حد خود رسید. از آن زمان، صنعت سال به سال وارد روند نزولی شد. بسیاری از کارشناسان، کوچک‌‌تر شدن صنعت عکاسی را منطقی می‌دانند و گوشی‌‌های هوشمند را به‌عنوان دلایل اصلی کاهش ابعاد صنعت عکاسی در نظر می‌گیرند.

یکی از نظریه‌های مهم پیرامون صنعت عکاسی می‌گوید که صنعت، بیش از حد بزرگ شده است. درحال‌حاضر تولیدکننده‌های بسیاری با گزینه‌های مناسب بسیار زیاد در بازار حضور دارند. همین روند باعث می‌شود تا انتخاب‌های بی‌شماری در برابر مصرف‌کننده‌ها قرار بگیرد. درنتیجه، برخی کارشناسان اعتقاد دارند که صنعت عکاسی رو به سقوط نیست و به‌نوعی در مسیر خوداصلاحی قرار دارد.

برای اثبات نظریه‌ی خوداصلاحی، می‌توان دو دلیل ذکر کرد. دلیل اول در عدم تغییر بازار عکاسان حرفه‌ای دیده می‌شود. فروش دوربین‌های با قابلیت تعویض لنز، تأثیر زیادی از وضعیت بازار ندیده است و کاهش فروش آن‌ها اصلا به کاهش فروش دوربین‌های با لنز ثابت شبیه نیست. درواقع فروش را می‌توان در وضعیت بازگشت به آمار سال ۱۹۹۹ دانست؛ زمانی‌که عکاسی دیجیتال در اولین مرحله‌های اوج‌گیری بود. درنتیجه شاید افزایش فروشی که تا سال ۲۰۱۰ رخ داد را بتوان حباب عکاسی دیجیتال نامید.

بسیاری از شرکت‌های دنیای عکاسی، با افزایش فروش، بزرگ‌تر شدند و زمانی‌که آمارهای فروش در مسیر کاهش قرار گرفت، سرعت کافی برای واکنش به وضعیت بازار را نداشتند. درحال‌حاضر، هنوز گزینه‌های بسیار زیادی در بازاری وجود دارد که روز‌به‌روز کوچک‌تر می‌شود. برای مدیریت وضعیت کنونی، احتمالا به یک قربانی نیاز پیدا می‌کنیم و شاید فرمت میکرو چهارسوم، بهترین قربانی باشد.

برای اکثر عکاسان، انتخاب‌های متعددی به‌عنوان جایگزین میکرو چهارسوم در بازار وجود دارد و حتی گزینه‌های بهتری هم با قیمت مشابه دیده می‌شود. میکرو چهارسوم درنهایت مزیت قابل‌توجهی برای آن‌‌ها ندارد. قابلیت‌های IBIS و عمق بلندتر در ترکیب با لنزها، جالب‌توجه به‌نظر می‌رسند، اما آن‌چنان بزرگ و مهم نیستند. درنهایت می‌توان ادعا کرد که میکرو چهارسوم در نظر عکاسان، روزهای پایانی عمر را سپری می‌کند.

روزنه‌ی امید برای میکرو چهارسوم


با وجود همه‌ی مشکلات موجود، هنوز امیدهای جزئی به فرمت میکرو چهارسوم وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در شاخه‌ی ویدئو دید. صنعت دوربین‌های فیلم‌برداری به اندازه‌ی دوربین‌های عکاسی ضربه نخورده است. هنوز تقاضای قابل‌توجهی برای دوربین‌های میکرو چهارسوم فیلم‌برداری وجود دارد.

یکی از دلایل محبوب بودن میکرو چهارسوم در دنیای فیلم‌برداری را می‌توان در ابعاد کوچک‌تر حسگر دید که نرخ فریم‌های سریع‌تر را برای کاربر به‌همراه دارد. به‌‌علاوه، نرخ فریم بالا در میکرو چهارسوم، به اندازه‌ی فرمت‌های بزرگ‌تر رقیب، گرما ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل دوربین‌هایی همچون GH5 در بازار هدف عملکردی عالی داشتند و هنوز در میان فیلم‌بردارها محبوب هستند.

دلیل دوم ادامه‌ی حیات میکرو چهارسوم را می‌توان در IBIS جست‌وجو کرد. لرزش‌گیری داخلی برای عکاس‌ها در مقابل فیلم‌بردارها عملکرد و کارایی کمتری دارد. به‌طور کلی، حسگرهای کوچک‌تر لرزش‌گیری داخلی بهتری ارائه می‌کنند. به همین دلیل دوربین‌هایی همچون گوپرو برای ثبت فیلم‌های بدون لرزش، نیازی به گیمبال ندارند. با توسعه‌ی بیشتر، شاید شاهد دوربین‌های میکرو چهارسوم بیشتری باشیم که قابلیت‌های IBIS بهینه‌ای به کاربران ارائه کنند.

مزیت‌های متعدد بیشتری مانند مانت لنزها را می‌توان برای فرمت میکرو چهارسوم در نظر گرفت. درنهایت با وجود تمامی چالش‌ها، نمی‌توان مرگ میکرو چهارسوم را در آینده‌ی نزدیک پیش‌بینی کرد. حتی اگر پاناسونیک هم توسعه‌ی دوربین‌های حرفه‌ای با فرمت مذکور را متوقف کند، دیگر تولیدکننده‌ها جایگزین آن‌ها خواهند شد. به‌عنوان نمونه می‌توان به شارپ اشاره کرد که اخبار توسعه‌ی دوربین میکرو چهارسوم با رزولوشن 8K از آن شنیده می‌شود.

فروش زیرمجموعه‌ی دوربین شرکت الیمپوس، برای بسیاری از طرفداران و کارشناسان دنیای عکاسی خبری ناراحت‌کننده بود. بااین‌حال، رخدادهای ناراحت‌کننده شاید درسی بزرگ‌تر برای صنعت داشته باشند. شرکت‌ها شاید تمرکز خود را به‌مرور به حوزه‌های معطوف کنند که اهمیت بیشتری دارند. درنهایت، رقابت بیشتر به نفع مصرف‌کننده‌های نهایی خواهد بود.

درنهایت اگرچه فرمت میکرو چهارسوم شاید وضعیت مناسبی در بازار عکاسی نداشته باشد، اما در صنعت ویدئو می‌توان امیدهای زیادی برای آن قائل شد. این دسته از دوربین‌ها، هنوز ارزش افزوده‌ی قابل‌توجهی دارند که در دوربین‌های مجهز به فرمت‌های بزرگ‌تر، دیده نمی‌شود.

قیمت به‌روز، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون‌، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.

 

 

منبع:زومیت



:: برچسب‌ها: پاناسونیک" میکرو چهارسوم ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 23 تير 1399
.

 

 


گزارش‌ها حاکی از آن است که دوربین EOS R5 کانن به دلیل عدم استفاده از سیستم خنک‌کننده با مشکل داغی بیش از حد مواجه است.

از زمانی‌که کانن اعلام کرد دوربین جدید EOS R5 از قابلیت فیلم‌برداری 8K به‌صورت RAW و بدون هیچ کراپی بهره می‌برد، بسیاری از افراد منتظر تأیید صحت و سقم این قابلیت بودند. آیا به دلیل وجود این قابلیت، زمان ضبط بسیار کوتاه است یا دوربین کانن سریعا بیش از حد داغ می‌کند؟ پاسخ ظاهرا هردو است!

ماجرا از زمانی آغاز شد که یک صفحه هشدار -ظاهرا از سوی کانن به بزرگ‌ترین فروشگاه دوربین‌های فیلم‌برداری در انگلستان، CVP.com- منتشر شد. نخستین بار در EOSHD مشکلات محدودیت در زمان ضبط و داغی بیش از حد این دوربین ۴۵ مگاپیکسلی هنگام ضبط ویدیوهای 8K/30p RAW و 4K/120p 10-bit، مطرح شد و نشان از این داشت که هیچ سیستم داخلی خنک‌کننده‌ای در این دوربین وجود ندارد.

زمان ضبط، حتی با وجود خنک بودن دوربین ممکن است کوتاه‌تر هم باشد، زیرا ممکن است دمای داخلی دوربین به دلیل عواملی مانند تنظیمات قبل از ضبط یا نمایش تصویر به‌صورت زنده، افزایش یابد.
اگر دمای داخلی دوربین کمتر از ۱۴ درجه سانتی‌گراد باشد، زمان ضبط از اعداد جدول بالا بیشتر خواهد بود.
در صورت استفاده از دوربین زیر تابش مستقیم نور خورشید، زمان فیلم‌برداری تا حدود ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.
اگر ضبط به دلیل محدودیت‌های بالا قطع شود، دوربین برای ضبط مجدد حتما باید خاموش شود.
ممکن است زمان ریکاوری خنک‌شدن دوربین و زمان ضبط پیش از داغی، در شرایط تست با عادی فرق داشته باشد.


جداول بالا زمان ضبط ویدئو در حالات 8K RAW و 4K/60p را پایین‌تر از حالت ایده‌ال نشان می‌دهند. اگر این داده‌ها دقیق باشند، مشکلات بزرگی برای کانن ایجاد می‌کنند، مخصوصا هنگامی که تأثیر تابش مستقیم نور خورشید بر دوربین را نیز در نظر بگیرید.

 

داشتن محدودیت ضبط ویدئو ۲۰ دقیقه‌ای 8K RAW و ۳۰ دقیقه‌ای در تمامی حالات کاملا قابل درک است. هر سازنده دوربینی مانند پاناسونیک نیست که محدودیت استاندارد ۳۰ دقیقه‌ای در دوربین‌های هیبریدی خود را از بین برده‌باشد. از این رو وجود محدودیت زمانی مورد انتظار بود. اما زمان ریکاوری این دوربین اوضاع را وخیم می‌کند. حتی پس از ۲۰ دقیقه استراحت دوربین، تنها انتظار ۸ دقیقه ضبط دیگر قبل از داغی بیش از حد، می‌رود. اگر استراحت را به ۱۰ دقیقه کاهش دهید، تنها ۳ دقیقه زمان ضبط دراختیار خواهید داشت!

دوربین پاناسونیک S1H یک سیستم فعال خنک‌سازی و قابلیت فیلم‌برداری 6K دارد. نبود این فن خنک‌کننده علت مشکلاتی است که در EOS R5 رخ داده‌است. به‌عنوان یک دوربین تأییدشده از سوی نتفلیکس، ایجاد تأخیر‌ در هر ۱۰ دقیقه‌ حین فرایند تولید کاملا غیرقابل قبول خواهد بود.

مشکل دیگر عدم وجود فن، مدت زمان لازم بیشتر این دوربین برای خنک شدن است. احتمالا به خاطر دارید که کانن XC10 از یک سیستم فعال خنک‌کننده و تهویه بهره می‌برد و بسی جای سؤال است که چرا کانن در این دوربین از چنین سیستمی بهره نبرده است.


برای تصویربردارانی که R5 را به دلیل وضوح ۴۵ مگاپیکسلی لنز و سرعت بسیار بالای ضبط، انتخاب کرده‌اند، این موضوع مسئله مهمی نیست. اگر شما هم مدت زمان زیادی به ضبط ویدئو نمی‌پردازید، دچار مشکل نخواهید شد. اما این مسئله برای فیلم‌سازانی که روی این دوربین سری ۵ حساب باز کرده‌اند، دردسر ساز خواهد بود.

همان‌طور که جرالد آندان (@GeraldUndone) در توییتر گفته، استفاده از EOS R6 و یک مانیتور خارجی انتخاب مناسب‌تری برای بسیاری خواهد بود.

من فکر می‌کنم کانن R6 با یک Ninja V صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به R5 دارد. زمان محدودیت فیلم‌برداری 4K/60 و یک کدک افتضاح با در نظرگرفتن قیمت بهتر SSDهای ساتا نسبت به CFExpress. اگر می‌خواستم یک پیشنهاد براساس مشخصات بدهم قطعا این پیشنهاد من خواهد بود.

 

منبع : زومیت 

 



:: برچسب‌ها: دوربین Canon EOS R5"دوربین ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 22 تير 1399
.

 


دوربین Canon EOS R5 با سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی به همراه دوربین Canon EOS R6 رونمایی شد. مشخصات فنی و قیمت کانن آر ۵ و کانن آر ۶ را در ادامه بخوانید.

کانن امروز از دو مدل جدید دوربین‌های فول فریم جدید EOS R خود رونمایی کرد. این دو، دوربین Canon EOS R5 و EOS R6 هستند. در ادامه بیشتر با دو دوربین جدید کانن بیشتر آشنا خواهید شد.

دوربین Canon EOS R5



دوربین کانن آر ۵ همانطور که انتظارش را داشتیم، قادر به فیلمبرداری ۸K است. این دوربین از یک سنسور فول فریم ۴۵ مگاپیکسلی CMOS با پردازنده تصویر DIGIC X بهره می‌برد. این به دوربین جدید کانن اجازه‌ی ضبط فیلم‌هایی با رزولوشن ۸K و نرخ ۲۹.۹۷ فریم بر ثانیه را به صورت RAW و ۴:۲:۲ ۱۰bit Canon Log H.265 یا ۴:۲:۲ ۱۰-bit HDR PQ H.256 می‌دهد. و شما می‌توانید از آن بدون نیاز به یک ریکوردر اکسترنال، به عنوان یک ریکوردر داخلی استفاده کنید. البته اگر به رزولوشن ۸K احتیاجی ندارید، می‌توانید با رزولوشن ۴K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. کسانی که می‌خواهند به ریکورد اکسترنال بپردازند نیز می‌توانند تا حداکثر رزولوشن ۴K و نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه فیلم ضبط کنند.




کانن با فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF II که نسخه به‌روز شده راه حل عالی فوکوس خودکار پیشین کانن است، از فوکوس خودکار دوگانه تشخیص فاز در ضبط ویدیوها استفاده می‌کند. خبر خوب این که این حالت فوکوس خودکار جدید در تمام حالت‌های رزولوشن و نرخ فریم فعال می‌شود و نباید نگرانی بابت از دست رفتن فوکوس باشید. EOS R5 قادر به ضبط ویدیوهای داخلی در یک یا دو کارت حافظه است که یکی از آن‌ها CFexpress و یکی دیگر SD UHS-II است؛ هرچند فیلم‌های ۸K RAW فقط روی CFexpress ضبط می‌شوند.


در پشت بدنه، یک نمایشگر جدید و یک منظره‌یاب قرار دارد. این نمایشگر ۳.۲ اینچی با ۲.۱ میلیون نقطه و قابل لمس است. منظره‌یاب الکترونیکی نیز به یک نمایشگر ۰.۵ اینچ OLED با ۵.۷۶ میلیون نقطه و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز است. این دوربین همچنین به مجموعه‌ی کاملی از اتصال دهنده‌ها مجهز شده است که شامل جک هدفون و میکروفون، سوکت برای هماهنگی با فلاش، یک پورت USB-C 3.1 Gen 2 و یک پورت میکرو HDMI می‌شود. از نظر ارتباطات بی‌سیم نیز آن به وای فای dual-band و بلوتوث مجهز است.



 

دوربین Canon EOS R5 با یک باتری جدید همراه است که ۱۵ درصد ظرفیت بیشتری را ارائه می‌کند. این باتری LP-E6NH جدید وعده‌ی ۴۹۰ شات با نمایش آن‌ها روی پنل ۳.۲ اینچی یا ۳۲۰ شات با نمایش در منظره‌یاب در حالت ۱۲۰ هرتزی را می‌دهد. کانن همچنین دو مدل گریپ باتری متفاوت را برای مدل R5 طراحی کرده است. گریپ BG-R10 می‌تواند دو باتری را تطبیق دهد و حتی کنترل پرتره را نیز ارائه می‌کند. در سمتی دیگر گریپ WFT-R10A قرار دارد که شامل همین دو ویژگی است، اما وای فای dual-band قدرتمندتری را با ۲×۲ MIMO و یک پورت Ethernet ارائه می‌کند.




کانن ای او اس آر ۵ یک دوربین ضد آب، مانند دوربین‌های سری EOS 6D است. آن از یک شاسی و بدنه‌ی اصلی با آلیاژ منیزیم بهره می‌برد. قیمت دوربین کانن آر ۶ برای بدنه ۳۸۹۹ دلار و همراه لنز کیت RF 24-105mm F4 L IS USM برابر با ۴۹۹۹ دلار است.

دوربین Canon EOS R6

دومین دوربین معرفی شده کانن، دوربین Canon EOS R6 است. علیرغم اینکه یک عدد بزرگ‌تر از R5 است، اما یک نسخه‌ی ارزان‌تر از R5 با همان طراحی و بهره‌گیری از برخی ویژگی‌های یکسان با آن است. با این حال بدیهیست که برای کاهش قیمت، برخی از ویژگی‌ها در آن وجود نداشته باشد.

دوربین کانن ای او اس آر ۶ از یک سنسور فول فریم ۲۰.۱ مگاپیکسلی CMOS با پردازنده تصویر DIGIC X بهره می‌برد. رزولوشن این سنسور، نشان می‌دهد که آن قادر به فیلمبرداری ۸K نیست. با این حال می‌تواند فیلم‌هایی با رزولوشن ۴K و نرخ ۵۹.۹۴ فریم بر ثانیه یا رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ ۱۱۹.۸۸ فریم بر ثانیه را به صورت ۱۰-bit 4:2:2 Canon Log H.265 یا HDR PQ H.265 ضبط کند.

نمایشگر و منظره‌یاب این مدل نسبت به مدل R5 نزول پیدا کرده است. شما یک نمایشگر ۳ اینچی با ۱.۶۲ میلیون نقطه لمسی و منظره‌یاب الکترونیکی ۰.۵ اینچی ۳.۶۹ میلیون نقطه‌ای OLED با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی را در اختیار خواهید داشت. R6 از دو اسلات کارت حافظه برخوردار است که هر دو از نوع UHS-II SD هستند. این دوربین ضد آب همچنین از یک شاسی با آلیاژ منیزیم، اما با بدنه پلاستیکی همراه است.
به جز این موارد R6 و R5 با یکدیگر یکسان هستند. این به معنای تجهیز دو دوربین به سیستم Dual Pixel CMOS AF II با پوشش ۱۰۰ درصدی از محدوده AF و ردیابی AF برای انسان و حیوانات و ردیابی AF چشم برای سگ و گربه و حتی پرندگان است. هر دو دوربین می‌توانند با شاتر مکانیکی خود عکس‌هایی با نرخ ۱۲ فریم بر ثانیه‌ای و ۲۰ فریم بر ثانیه‌ای با شاتر الکترونیکی ثبت کنند. هر دو همچنین به لرزشگیر داخلی ۵ محور مجهز هستند که با ترکیب لنزهای لرزشگیر اپتیکال RF می‌توانند تصحیح لرزش ۸ استوپی را فراهم کنند.

قیمت بدنه کانن آر ۶ برابر با ۲۴۹۹ دلار است، در حالی که با ۲۸۹۹ دلار می‌توانید آن را با لنز کیت RF 24-105mm F4-71 IS STM یا ۳۵۹۹ دلار با لنز کیت RF 2-105mm F4 L IS USM خریداری کنید.

قیمت دو گریپ BG-R10 و WFT-R10A نیز به ترتیب ۳۵۰ و ۱۰۰۰ دلار است.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: دوربین کانن "کانن "دوربین Canon EOS R5 ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 20 تير 1399
.

 

بازی اکشن نقش‌آفرینی Biomutant از جمله عناوینی بود که برای مدتی طولانی در سکوت خبری به سر می‌برد. با این حال، مدتی پیش ویدئوی جدیدی از گیم‌پلی این اثر منتشر گردید که در آن بخش‌هایی از مبارزات، باس‌های گوناگون و مکانیزم‌های شخصی‌سازی بازی به نمایش درآمد. در همین راستا، به‌تازگی جزئیات جدیدی در مورد بازی و محتوای پس از انتشار آن منتشر شده است.

آقای استفان لیونگ‌کوویست (Stefan Ljungqvist)، رییس استودیوی اکسپریمنت ۱۰۱ (Experiment 101) مصاحبه‌ای را با وب‌سایت Well-Played انجام داده و در بخشی از توضیحات خود در مورد محتوای پس از انتشار بازی Biomutant صحبت کرد. وی در این باره گفت که تمرکز فعلی آن‌ها برروی بازی اصلی و عرضه‌ی آن است و پس از این مرحله به عرضه‌ی محتوای پس از انتشار فکر می‌کنند. این کارگردان همچنین تایید کرد که این بازی دارای پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد بود.

آقای لیونگ‌کوویست در این خصوص اظهار داشت:

در درجه‌ی اول، تمرکز فعلی ما برروی کامل کردن ساخت بازی Biomutant و به سطح کیفی مورد انتظارمان در اولویت قرار دارد. پس از این مرحله امیدوار هستیم تا محتوای جدیدی را به بازی اضافه کنیم. یک نکته را به طور مشخص می‌توانیم اعلام کنیم؛ بازی ما هیچ‌گونه پرداخت درون برنامه‌ای نخواهد داشت.

بازی Biomutant برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دست توسعه قرار دارد. هنوز تاریخ انتشاری برای این بازی تعیین نشده است.

 

 

منبع :گیمفا



:: برچسب‌ها: بازی Biomutant"اکس‌باکس وان ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 16 تير 1399
.

 

 

سرانجام شرکت مایکروسافت تاریخ برگزاری رویداد ویژه‌ی اکس‌باکس را اعلام کرد. این رویداد که Xbox Games Showcase نام دارد، قرار است در ساعت ۲۰:۳۰ روز ۲ مردادماه ۱۳۹۹ (۲۳ جولای ۲۰۲۰) برگزار شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، در این رویداد به احتمال زیاد شاهد نمایش بازی‌های فرست پارتی مایکروسافت، نمایش جدیدی از بازی Halo Infinite و عناوین بزرگ ثرد پارتی خواهیم بود. برخی گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌ها به احتمال معرفی نسخه‌ی جدید سری Fable و ریبوت بازی Perfect Dark در این رویداد اشاره دارند.

 

 

منبع : گیمفا 



:: برچسب‌ها: اکس باکس " مایکروسافت : کنسول اکس باکس ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 16 تير 1399
.

 

به تازگی استودیوی کدمسترز (Codemaster) به بیان اطلاعات و جزئیات مختلفی در مورد انواع اتومبیل‌های موجود در بازی DIRT 5 پرداخته است. با توجه به این اطلاعات منتشر شده می‌توان شاهد حضور خودروهای رالی جدیدی در این سری بود. همچنین برخی از کلاس‌های مختلف نیز طبق درخواست‌های مکرر طرفداران به این بازی اضافه خواهند شد تا استودیوی کدمسترز با مجموعه‌ای کامل و بی‌نظیر از خودروهای این رشته‌ی ورزشی به استقبال بازی‌بازان و طرفداران سری DIRT برود.

آقای استوارت بوید (Stuart Boyd) یکی از تهیه‌کنندگان عنوان DIRT 5، در یک مصاحبه‌ی خبری در مورد کلاس‌های مختلف اتومبیل‌های درون بازی اظهار داشت:

ما اهمیت بسیار زیادی برای تنوع مسابقات و اتومبیل‌های بازی DIRT 5 قائل هستیم و این امر یکی از برنامه‌های اصلی ما جهت توسعه‌ی این عنوان به شمار می‌آید. ما باید از این طریق اطمینان حاصل می‌کردیم که فهرست کامل و متنوعی از اتومبیل‌های منحصر به فرد را در اختیار بازی‌بازان قرار می‌دهیم تا آن‌ها بتوانند از تجربه‌ی مسابقات و رویداد‌های متنوع و چالش برانگیز بازی نهایت لذت را ببرند. ما سعی داشته‌ایم تعداد زیادی خودرو رالی، مکان‌های منحصر به فرد و چشم‌نواز، آب و هوای کاملا دینامیک و پویا که به صورت واقعی رانندگی و کنترل گیم‌پلی بازی را تحت تاثیر قرار می‌دهد را در بازی DIRT 5 برای بازی‌بازان فراهم آوریم. بدون شک می‌توانم اعلام کنم که تعداد تجربه‌های رانندگی خاص و منحصر به فردی را که در بازی DIRT 5 خواهید داشت از مقیاس عددی خارج هستند. نمی‌توانیم صبر کنیم تا شما آن‌ها را تجربه نمایید.

در کنار این کنفرانس خبری کوتاه نیز استودیوی کدمسترز به شرح مختصر هرکدام از کلاس‌های اتومبیل‌های بازی DIRT 5 پرداخت:

Cross Raid: این کلاس برای زمین‌های سفت و سخت آماده شده است و شامل خودروهای زیادی به مانند Volkswagen Race Touareg 3 و Laffite G-Tec X-Road خواهد بود که برای اولین بار به این سری اضافه شده‌اند.

Rock Bouncer: اتومبیل‌هایی با تایر‌های غول‌پیکر، سیستم تعلیق دیوانه‌وار و اتاقی بسیار بزرگ به شمار می‌آیند. این خودروها از تمام نیرو و قدرت خود استفاده خواهند کرد تا با استفاده از آن‌ها بتوانید از بزگترین و سخت‌ترین موانع ممکن در رویداد‌های مختلف بازی عبور نمایید.

Rally Cross: این دسته از اتومبیل‌ها به تایتان‌های ریل‌کراس شهرت دارند و شامل خودروهایی به مانند Peugeot 208 WRX و Citroen C3 R5 هستند. اتومبیل‌های این رده می‌توانند شتاب قابل توجهی بگیرند و با سرعت ۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت مسیر را بپیمایند.

Formula Off Road: این کلاس از اتومبیل‌ها برای شرکت در رویدادهای Stampede بسیار ایده‌آل و منحصر به فرد تلقی می‌شوند. یکی از نمونه‌های این کلاس را می‌توان WS Auto Racing Mudclaw دانست که دارای تایرهای برجسته و قدرت باورنکردنی است.

Classic Rally: از طریق تجربه‌ی رانندگی با خودروهایی به مانند Fiat 131 Abarth Rally و Porsche 924 GTS Rallye می‌توانید خاطرات دوران قدیم این سبک از مسابقات اتومبیل‌سواری را مجددا برای خود زنده کرده و در پیست‌های صاف و هموار هر رقیبی را که پیش رو دارید، پست سر گذارید.

۸۰s Rally: در این دسته شما ترکیبی از ماشین‌های محبوبی همچون Ford RS200 را در کنار خودروهای تازه وارد منحصر به فردی به مانند Porsche 959 Prodrive Rally Raid را مشاهده خواهید کرد که نشان‌دهنده‌ی فرارسیدن دوران طلایی مسابقات رالی و آفرود هستند.

۹۰s Rally: با این گروه از اتومبیل‌ها می‌توانید زمان واقعی ورود به مسابقات آفرود را حس کرده و با به دست گرفتن کنترل Subaru Impreza S4 و Mitsubishi Lancer Evo VI رقابت‌های نفسگیر خود را دوباره آغاز کنید.

Rally GT: اتومبیل‌های این دسته را می‌توان جواهراتی دست‌ساز برای جاده‌های خاکی قلمداد کرد که شامل Aston Martin V8 Vantage GT-4 و Porsche 911 R-GT به همراه موارد دیگری خواهند بود.

Sprint: این اتومبیل‌های قدرتمند بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارند، از باله‌های بزرگی برخوردار هستند و تایرهای اسپرت منحصر به فردی را استفاده خواهند کرد. این کلاس از اتومبیل‌های بازی به خوبی می‌توانند در جاده‌های خاکی ناهموار و پر پیچ و خم عملکرد درخشانی از خود نشان دهند.

Pre Runners: بهترین SUVهای جاده‌ای و اتومبیل‌های همه منظوره با امکانات ویژه و قابلیت استفاده در مسابقات مختلف. این کلاس از اتومبیل‌ها که شامل Aston Martin DBX و خودروهای دیگری نیز هستند را می‌توان برای هر مسابقه و رویدادی استفاده کرد و از قابلیت‌های بالانس آن‌ها نهایت بهره را برد.

Super Lites: در این کلاس شما به راحتی قادر خواهید بود تا از سرعت اتومبیل Ariel Nomad Tactical و تند و تیز بودن Exomotive Exocet Off-Road و خودروهای دیگری که از قهرمانان بی‌نظیر این کلاس هستند، نهایت لذت را ببرید و با آن‌ها پیروز چالش‌های مختلف خاکی شوید.

Unlimited: در این کلاس منحصر به فرد شما قادر خواهید بود کنترل کامیون‌های مخصوص مسابقات رالی را در اختیار گیرید. برخی از این کامیون‌ها شامل Jimco Unlimited Truck و Brenthel Industries Unlimited Truck خواهند بود و با استفاده از آن‌ها می‌توانید یکی از نفسگیرترین رقابت‌های آفرود جهانی را تجربه نمایید.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط استودیوی کدمسترز، عنوان DIRT 5 قرار است در تاریخ ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۹ (۹ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی) برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استدیا در دسترس بازی‌بازان قرار گیرد. همچنین نسخه‌های نسل نهمی مربوط به دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس نیز تایید شده‌اند اما هنوز تاریخ انتشار مشخصی دریافت نکرده‌اند.

 

 

منبع : گیمفا



:: برچسب‌ها: بازی DIRT 5" بازی ریس و رالی ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 15 تير 1399
.

 

استودیو‌ی ایدی سافتور (id Software) به تازگی در رابطه با نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی Doom Eternal توضیحاتی و اطلاعاتی را منتشر کرده است. در ادامه با گیمفا همراه باشید تا نگاهی به این صحبت‌ها و اطلاعات داشته باشیم.


مدتی قبل بود که دومین نسخه از آخرین ریبوت سری Doom برای کنسول‌های نسل هشتم، سرویس گوگل استادیا و رایانه‌های شخصی منتشر شد. این عنوان توانست باری دیگر موفقیت‌های نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ را تکرار کند و متای بسیار عالی ۸۷ و ۸۸ را برروی کنسول پلی‌استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی به ثبت برساند.

اما از همان زمان تا کنون نیز بسیاری از دارندگان کنسول نینتندو سوییچ برای عرضه شدن این عنوان برروی کنسول خود لحظه شماری می‌کنند. به تازگی آقای مارتی استراتون (Marty Stratton) از استودیوی ایدی سافتور اعلام کرده‌اند که تاریخ انتشار بازی Doom Eternal برای کنسول نینتندو سوییچ به‌زودی اعلام خواهد شد.

همچنین طبق مصاحبه‌ای که آقای استراتون با وب‌سایت Gamereactor در رویداد آنلاین Gamelab Live 2020 داشته‌اند، استودیو‌ی ایدی سافتور تمام تلاش خود را کرده است که بازی Doom Eternal همانند عنوان Doom 2016 یک تجربه‌ی کامل را به بازی‌بازان ارائه دهد. در ادامه شما می‌توانید بخشی از صحبت‌های آقای مارتی استراتون را مشاهده کنید:

ما به‌زودی در رابطه با تاریخ انتشار Doom Eternal برروی کنسول نینتندو سوییچ صحبت خواهیم کرد… در حال حاضر ما در مقطعی هستیم که نمی‌توانیم بیشتر از این در رابطه با زمان عرضه‌ی Doom Eternal به شما اطلاعات بدهیم اما باید بگوییم که این عنوان به خوبی مراحل توسعه‌ی خود برای کنسول نینتندو سوییچ را پشت سر می‌گذارد. استودیوی پانیک باتن گیمز (Panic Button Games) که ما برای پورت این عنوان برای کنسول نینتندو سوییچ با آن‌ها همکاری می‌کنیم، بسیار کار بلد هستند و به خوبی می‌دانند که چطور باید برنامه‌ی خود را برروی این کنسول به بهترین شکل پیاده‌سازی کنند.

ما عنوان Doom Eternal را دقیقاً برای همان پلتفرم‌هایی منتشر کرده و خواهیم کرد که بازی Doom 2016 برای آن‌ها عرضه شدند و این مطمئناً یک دستاورد بسیار بزرگ برای تیم برنامه نویسان موتور بازیسازی ما و همین‌طور استودیو‌ی پانیک باتن گیمز خواهد بود. من فکر می‌کنم این عنوان برروی کنسول نینتندو سوییچ تجربه‌ی کاملی همچون Doom 2016 را به بازی‌بازان ارائه خواهد داد و من بی‌صبرانه منتظر هستم که این عنوان هرچه زودتر به دست طرفداران ما برروی این پلتفرم برسد.

پروژه‌ی پورت عنوان Doom 2016 برای کنسول نینتندو سوییچ را می‌توان تا حدودی یک آزمایش دانست. ما با این عنوان هم میزان توانایی‌های کنسول نینتندو سوییچ را سنجیدیم و هم میزان علاقه‌ای که طرفداران به این عنوان برروی کنسول نینتندو نشان می‌دهند و باید بگوییم این عنوان در هردو زمینه بسیار بالاتر از سطح انتظارات ما برروی کنسول نینتندو سوییچ عمل کرد! حال من فکر می‌کنم با بازی Doom Eternal ما به معنای واقعی کلمه یک قدم رو به جلو حرکت خواهیم کرد زیرا این بار تمامی افرادی که برروی پروژه‌ی پورت این عنوان برای کنسول نینتندو سوییچ کار می‌کنند، به خوبی ایمان دارند که می‌توانند بهترین تجربه‌ی ممکن را برای طرفداران به ارمغان بیاورند. و من می‌توانم به شما بگوییم که طرفداران ما برروی کنسول نینتندو سوییچ باید منتظر یک تجربه‌ی کامل از Doom Eternal باشند.

بازی Doom Eternal در حال حاضر برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان، سرویس گوگل استادیا و رایانه‌های شخصی منتشر شده است و طبق گفته‌های آقای مارتی استراتون انتظار می‌رود به‌زودی نیز تاریخ انتشار این عنوان برای کنسول نینتندو سوییچ مشخص شود.

 

 

منبع : گیمفا



:: برچسب‌ها: نینتندو سوییچ" بازی Doom Eternal"بازی اکشن ,
:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 15 تير 1399
.

 


در اوایل سال جاری میلادی، استودیوی کیلوتون گیمز (Kylotonn Games) به طور رسمی اعلام کرد که برروی نسخه‌ی جدید بازی Test Drive کار می‌کند. حال به‌تازگی شرکت ناکن (Nacon) تاریخ رونمایی از این نسخه‌ی جدید را اعلام کزده است. این بازی قرار است در تاریخ ۱۷ تیرماه (۷ جولای) و در جریان برنامه‌ی Nacon Connect معرفی شود.

سری بازی‌های Test Drive عناوینی در سبک ریسینگ هستند و تاکنون نسخه‌های مختلفی از آن منتشر شده‌اند. آخرین نسخه از این مجموعه در سال ۲۰۱۲، تحت عنوان Test Drive: Ferrari Racing برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰ و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد.

کیلوتون گیمز و ناکن تیزری کوتاه از معرفی نسخه‌ی جدید Test Drive منتشر کرده‌اند که در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: اکس‌باکس ۳۶۰ "پلی‌استیشن ۳"Test Drive ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : شنبه 14 تير 1399
.

 

در طول چند ماه گذشته، شرکت مایکروسافت و استودیوی اسوبو (Asobo) تصاویر مختلفی از بازی Microsoft Flight Simulator را به اشتراک گذاشته‌اند. همچنین مدتی پیش اطلاعاتی در خصوص نسخه‌ی بتای محدود این عنوان ارائه شد. حال تاریخ عرضه‌ی بتای محدود مشخص شده است. این نسخه از بازی در تاریخ ۱۹ تیرماه (۹ جولای) آغاز خواهد شد.

در همین حال، اینسایدرها می‌توانند انتظار داشته باشند که نسخه‌ی آلفا ۵ در تاریخ ۹ جولای با دعوت نامه‌های بیشتر به صورت زنده به راه خود ادامه دهند. پس از در دسترس بودن آن‌ها، توسعه شروع به کار خواهد کرد. اطلاعات کامل نسخه‌ی آلفای بعدی در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد.

بازی Microsoft Flight Simulator برای پلتفرم‌های اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دست توسعه قرار دارد. تاکنون تاریخ دقیق انتشار این بازی مشخص نشده است. بر اساس اطلاعات ارائه شده، به نظر می‌رسد با بلندپروازانه‌ترین بازی این سری روبه‌رو هستیم که در آن بیش از ۲ میلیون شهر و شهرک و نیز ۴۰ هزار فرودگاه واقعی وجود دارد. انتظار می‌رود در ماه‌ها و هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در خصوص این بازی منتشر شود.

 

 

منبع :گیمفا



:: برچسب‌ها: بازی Microsoft Flight Simulator"مایکروسافت ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : شنبه 14 تير 1399
.

 


در آپدیت جدید واتساپ – WhatsApp امکانات زیادی اضافه شده است که می‌توانیم به استیکرهای متحرک، پشتیبانی از کدهای QR، دارک مود و بهینه‌سازی‌هایی برای چت‌های گروهی اشاره کنیم.


واتساپ همچنان پرطرفدارترین پیام رسان در دنیاست؛ ولی این روزها رقبا در حال جذب کاربران بیشتری هستند. همین موضوع، کمپانی متعلق به فیس بوک را بر آن داشت تا امکانات تازه‌ای را با یک آپدیت جدید به پیام‌رسان خود اضافه کند؛ چیزهایی که قبلا بنا به دلایلی از آن‌ها طفره می‌رفت.

تازه‌های آپدیت جدید واتساپ


شاید مهم‌ترین ویژگی جدید، استیکرهای متحرک باشد؛ چیزی که البته برای کاربران وی چت، تلگرام و iMessage تازگی ندارد. پیش‌تر شیفتگان این قابلیت، ناگزیر به ابراز احساسات خود با تصاویر ثابت بودند؛ ولی حالا واتس‌اپ وعده‌ی معرفی چندین پک اختصاصی از استیکرهای متحرک را داده است.

دیگر قابلیت جدید به کدهای QR مربوط می‌شود که برای اهالی کسب و کار سودمند است. این کدها می‌توانند حاوی اطلاعاتی درباره خدمات و شماره تماس شرکت‌ها باشند. یعنی افزودن افراد جدید به فهرست مخاطبان در واتس‌اپ، تنها با اسکن کد QR و بدون نیاز به وارد کردن اعداد و ارقام، امکان‌پذیر خواهد بود. این می‌تواند در بهبود تجربه کاربری افرادی که با کارت‌های ویزیت سر و کار دارند، موثر باشد.



 

آپدیت جدید واتساپ حاوی دو ویژگی دیداری هم هست. یکی حالت تیره یا دارک مود که حالا به نسخه تحت وب و دسکتاپ نیز اضافه شده است؛ هرچند کسانی که خواهان چنین قابلیتی بودند، قبلا هم می‌توانستند با افزونه‌های ویژه‌ای به آن دسترسی پیدا کنند. دومی اما مهم‌تر و به چت‌های گروهی مرتبط است. از این پس شما می‌توانید با کلیک روی تصویر شخص مورد نظر، روی او زوم کنید. البته به یاد داشته باشید که حداکثر تعداد افراد حاضر در چت، ۸ نفر است. یک آیکون ویدیو هم اضافه شده که ایجاد چت گروهی با زدن فقط یک دکمه را امکان‌پذیر می‌سازد.

ناگفته نماند که تمام این قابلیت‌ها در مقطع کنونی، به نسخه پایدار اضافه نشده‌اند؛ ولی برنامه‌نویسان واتس اپ وعده‌ی انجام آن در آینده‌ی نزدیک را داده‌اند

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: واتساپ "WhatsApp ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 13 تير 1399
.

 

بنچمارک آنتوتو فهرست بهترین گوشی های پرچمدار و میان رده اندرویدی را از لحاظ عملکرد منتشر کرد. این رتبه‌بندی مبتنی بر داده‌های جمع‌آوری شده از یکم تا سی‌ام ژوئن ۲۰۲۰ است.


در بین بهترین گوشی های پرچمدار اندرویدی، نام اوپو فایند ایکس ۲ پرو با بیش از ۶۰۸ هزار امتیاز، بالاتر از رقبا دیده می‌شود. شیائومی می ۱۰ پرو و اوپو فایند X2 هم رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


این فهرست با اسامی اوپو ایس ۲، آیکو نئو ۳، ردمی کی ۳۰ پرو، نسخه پلیر ریلمی ایکس ۵۰ پرو، آیکو ۳، میزو ۱۷ پرو و وان پلاس ۸ پرو تکمیل می‌شود. پیداست که در حال حاضر، موبایل های مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام حرف اول را در بازار اندروید می‌زنند.

اما ظاهرا بهترین گوشی های میان رده اندرویدی، آن‌هایی هستند که از چیپست Dimensity 820 5G مدیاتک قدرت می‌گیرند؛ از جمله ردمی ۱۰ ایکس پرو و ۱۰ ایکس که در رتبه‌های اول و سوم فهرست آنتوتو قرار دارند. بین این دو مدل، اوپو رینو ۳ ۵G فاصله انداخته است.




رتبه‌های چهارم تا نهم در اختیار محصولات هواوی و برند زیرمجموعه آن است. این شامل آنر ۳۰، هواوی نوا ۷ پرو و نوا ۷، آنر ایکس ۱۰، آنر ۳۰ اس و نوا ۷ اس ای می‌شود. در انتها نیز نام اوپو رینو ۴ پرو را می‌بینیم. البته فاصله امتیازی این ۱۰ مدل هم چندان زیاد نیست که نشان از عملکرد مشابه تراشه‌های دایمنسیتی ۸۲۰ و ۱۰۰۰L، کایرین ۹۸۵، کایرین ۸۲۰ و اسنپدراگون ۷۶۵G دارد.

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: گوشی " گوشی های اندروید"اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : جمعه 13 تير 1399
.


هواوی در ماه آوریل با پشت سر گذاشتن سامسونگ، به بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا تبدیل شد. بر اساس تازه‌ترین گزارش موسسه کانترپوینت، کمپانی چینی جایگاه نخست خود را حفظ کرده است.


با وجود محدودیت‌های اعمال شده و محرومیت از سرویس‌های گوگل، هواوی با سهم بازار ۱۹.۷ درصدی همچنان به عنوان بزرگترین سازنده گوشی های هوشمند شناخته می‌شود. این آمار به لطف فروش ۸۱.۹۷ میلیون دستگاه موبایل در ماه مه ۲۰۲۰ توسط کمپانی چینی رقم خورد. البته سامسونگ با سهم بازار ۱۹.۶ درصدی، شانه به شانه در تعقیب آن است.



هواوی در سال ۲۰۱۸ و قبل از درگیر شدن با تحریم‌های آمریکا، هدف‌گذاری خود را تبدیل شدن به بزرگ‌ترین سازنده گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود. در آن مقطع، شاید این یک بلندپروازی مغرورانه به نظر می‌رسید؛ ولی حالا به یک واقعیت تبدیل شده است. چه بسا با کاهش محدودیت‌ها در حوزه اندروید، این کمپانی بتواند موقعیت خود را بهتر از حالا هم بکند.

اما پس از دو غول چینی و کره‌ای، اپل با سهم بازار ۱۳ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد. سه کمپانی متعلق به هلدینگ BBK نیز رده‌های چهارم تا ششم را بین خود تقسیم کرده‌اند. جالب اینکه هر سه شرکت اوپو، شیائومی و ویوو، سهم بازاری در حدود ۸ درصد دارند. سایر تولیدکنندگان هم در مجموع، ۲۳ درصد از سهم بازار موبایل را به خود اختصاص داده‌اند.

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: هواوی " سامسونگ " اپل "شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : چهار شنبه 11 تير 1399
.

 

جدیدترین عکس آنر ایکس ۱۰ مکس – Honor X10 Max در دنیای واقعی منتشر شد. این گوشی مجهز به یک نمایشگر غول پیکر قرار است فردا ۱۲ تیر معرفی شود.

روز گذشته، چاینا تلکام به عنوان بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی چین اطلاعات جامعی از قیمت نسخه‌های مختلف گوشی Honor X10 Max 5G را در سایت خودش قرار داد. اکنون نیز شاهد انتشار جدیدترین عکس آنر ایکس ۱۰ مکس در دنیای واقعی هستیم که می‌تواند نمایشگر غول پیکر آن را به رخ بکشد.

عکس آنر ایکس ۱۰ مکس در دنیای واقعی



 


در حال حاضر ما می‌دانیم که این گوشی با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ۳۴۰ دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی آن با قیمت ۳۶۸ دلاری فروخته خواهد شد.

ما پیشتر در مورد این گوشی که بزرگ‌ترین گوشی هوشمند در بین محصولات مدرن شرکت آنر است، صحبت کرده‌ایم. آن از یک نمایشگر ۷.۰۹ اینچی LCD با فناوری RGBW استفاده می‌کند که می‌تواند از محدوده دینامیک HDR10 پشتیبانی کرده، به لطف آن محتوای HDR10 را پخش کند و حداکثر روشنایی ۷۸۰cd/m2 را ارائه کند.

در قلب تپنده گوشی آنر X10 مکس چیپست ۵G دیمنسیتی ۸۰۰ به کار رفته است. ظرفیت باتری این گوشی ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۲.۵ وات است. یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در یک بریدگی بالای نمایشگر غول پیکر این گوشی قرار گرفته است، در حالی که قاب پشتی آن از دو دوربین ۴۸ و ۲ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. اسکنر اثر انگشت را نیز می‌توان روی فریم کناری این گوشی چینی یافت. در پایان باید به تجهیز این گوشی به رابط کاربری Magic UI مبتنی بر اندروید ۱۰ اشاره کرد. اگرچه همانند بسیاری از دیگر گوشی‌های دو برند هواوی و آنر، فاقد دسترسی به سرویس‌های گوگل از جمله فروشگاه اپلیکیشن‌های PlayStore است. هواوی در عوض از فروشگاه انحصاری خود به نام App Gallery در آناستفاده کرده است که اکنون سومین فروشگاه اپلیکیشن بزرگ در جهان موبایل شناخته می‌شود.

 


منبع :گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: آنر ایکس ۱۰ مکس"آنر "Honor ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : چهار شنبه 11 تير 1399
.


کمپانی شیائومی از دو گوشی اقتصادی ردمی ۹A و ردمی ۹C رونمایی کرد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت این دو گوشی ارزان بیشتر آشنا شوید.

شیائومی اوایل ماه جاری از مدل اصلی سری گوشی‌های ردمی ۹ رونمایی کرد و امروز دو عضو دیگر به این خانواده اضافه شدند. Redmi 9 به یک چیپست Helio G80، رم ۳/۴ گیگابایتی، حافظه ۳۲/۶۴ گیگابایتی و یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p مجهز است. در پشت قاب این گوشی نیز سه دوربین ۱۳ + ۸ + ۵ مگاپیکسلی و یک حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی جای گرفته است. اما دو مدل تازه معرفی شده که نسخه‌ی ارزان‌تر ردمی ۹ هستند، ردمی ۹A و ردمی ۹C نام دارند. اگرچه سازنده جزئیات فنی آن‌ها را در اختیار ما نگذاشته است، ولی بر اساس اطلاعاتی که از گذشته وجود دارد، می‌توانیم شما را با این دو گوشی اقتصادی چینی آشنا کنیم.

ردمی ۹A


 

 


گوشی ردمی ۹َA به چیپست Helio G25 شرکت مدیاتک با ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه تجهیز شده است. یک نمایشگر ۶.۵۳ اینچی دارای ناچ با رزولوشن ۷۲۰p در جلوی آن تعبیه شده و یک باتری غول پیکر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب آن فعال است. این گوشی از دوربین تک لنزی ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی در جلو خود مجهز است.



در سمتی دیگر، گوشی ردمی ۹C به چیپست قدرتمندتر Helio G35، البته با همان میزان رم و حافظه مجهز شده است. درست مانند گوشی ردمی ۹ ای، ردمی ۹ سی نیز به نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۶.۵۳ اینچی تجهیز شده و از یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد.

دوربین سلفی این گوشی نیز همانند برادر ارزان‌تر خود ۵ مگاپیکسلی است، اما در قاب پشتی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دیگر نیز در کنار دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اصلی قرار گرفته است. یک اسکنر اثر انگشت نیز در پشت قاب این گوشی قرا دارد، در حالی که مدل ۹A فاقد آن خواهد بود.

قیمت
گوشی ردمی ۹ ای با قیمت ۸۵ دلار عرضه می‌شود، در حالی که مدل ۹ سی با قیمت بالاتر ۱۰۰ دلاری به فروش خواهد رسید.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: شیائومی " گوشی شیائومی ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 10 تير 1399
.

 


مشخصات فنی آنر ایکس ۱۰ مکس به طور کامل در سایت رگولاتوری چینی منتشر شد. گوشی Honor X10 Max شرکت هواوی قرار است ۱۲ تیر معرفی شود.

۱۲ تیر ماه کمپانی آنر از گوشی Honor X10 Max خود با بهره‌گیری از یک نمایشگر غول پیکر رونمایی شد. اگر چه طی روزهای گذشته برخی از اطلاعات فنی آن به بیرون درز کرده بود و حتی در مقاله‌ای ما به ویژگی‌های نمایشگر خاص و غول پیکر آنر ایکس ۱۰ مکس نیز پرداختیم، اما اطلاعات کاملی از آن در دست نبود.

اکنون به لطف سایت رگولاتوری چینی China Telecom، نه تنها رندرهای رسمی این گوشی منتشر شده، بلکه مشخصات فنی آنر ایکس ۱۰ مکس نیز به طور کامل فاش شده است.


 

 

بر اساس آنچه در این وب‌سایت منتشر شده، گوشی آنر ایکس ۱۰ مکس به یک نمایشگر غول پیکر ۷.۰۹ اینچی LCD، دوربین دوگانه پشتی و یک باتری بزرگ ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب خود تجهیز شده است. چیپست قدرت‌بخش آن Dimensity 800 شرکت مدیاتک است و آنر می‌خواهد آن را در سه نسخه با ۶ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه، ۶ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه و ۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه عرضه کند.

مشخصات فنی آنر ایکس ۱۰ مکس
چیپست Mediateck Dimensity 800 5G
ابعاد ۱۷۴.۵ در ۸۴.۹ در ۸.۳ میلی‌متر
وزن ۲۲۷ گرم
نمایشگر ۷.۰۹ اینچ، نسبت ابعاد صفحه به بدنه ۸۴.۷ درصدی
رزولوشن ۱۰۸۰×۲۲۸۰ پیکسل، تراکم پیکسلی ۳۵۶ppi
حافظه ۶/۸ گیگابایت رم
۶۴/۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی
دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی f/1.8 واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز
۸ مگاپیکسلی f/2.4 اولترا-واید
۲ مگاپیکسلی f/2.4 تشخیص عمق
دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بله
اتصالات USB تایپ C، وای فای، بلوتوث ۵.۱
باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
شارژ سریع ۲۲.۵ وات
شارژ بی‌سیم
شارژ بی‌سیم معکوس
رنگبندی مشکی، آبی، نقره‌ای
این گوشی دارای کدنام KKG-AN00 است و با قیمت پایه ۳۲۵ دلاری وارد بازار می‌شود. این درحالیست که قیمت قدرتمندترین نسخه این خانواده ۳۹۵ دلار خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا آنر این گوشی را به دیگر بازارهای جهانی نیز عرضه کند یا خیر؛ چرا که هیچگاه شاهد حضور نسل قبلی این گوشی، آنر ۸ ایکس مکس در دیگر بازارها نبودیم.

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: آنر "آنر ایکس ۱۰ مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 10 تير 1399
.

 


مسدود کردن شماره در اندروید با توجه به نوع گوشی اندرویدی شما ممکن است کمی متفاوت باشد. برای انجام این کار در تمامی گوشی‌های اندرویدی این مطلب را مطالعه کنید.

امروزه از طریق تلفن‌های هوشمند به راحتی می‌توانیم با دوستان یا اقوام خود ارتباط برقرار کنیم و با آن‌ها تماس بگیریم. اما ممکن است در این میان مزاحمت تلفنی از سوی برخی افراد ناشناس یا تماس‌های تبلیغاتی برای اغلب ما آزار دهنده باشد. به ویژه تماس‌های تبلیغاتی که به هیچ یک از آن‌ها علاقه‌مند نیستیم. خوشبختانه برای رهایی از این گونه تماس‌ها روشی وجود دارد که انجام آن بسیار ساده است. در این مطلب قصد داریم تا نحوه مسدود کردن شماره در اندروید را برای شما توضیح دهیم.

برای جلوگیری از تماس مداوم یک شماره ناشناس یا تماس‌های تبلیغاتی پی در پی، مراحل زیر را دنبال کنید. انجام این مراحل با توجه به نوع تلفن شما می‌تواند کمی متفاوت باشد، اما در نهایت در همه آن‌ها تا حد زیادی شبیه و یکسان است. به همین دلیل در این مطلب تلفن‌های اندرویدی را به چند دسته تقسیم کرده‌ایم.

مسدود کردن شماره اغلب گوشی‌های اندرویدی


اگر صاحب گوشی پیکسل، وان پلاس یا دیگر گوشی‌های اندرویدی مقرون به صرفه مانند نوکیا و موتورولا هستید که معمولاً از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل استفاده می‌کنند، فرآیند پیش روی شما برای مسدود کردن شماره آسان است.

برنامه تلفن یا تماس‌های گوشی را باز کنید.
روی قسمت تاریخچه – History ضربه بزنید.
سپس روی سه نقطه کنار شماره ای که قصد مسدود کردن آن را دارید، ضربه بزنید.
سرانجام گزینه مسدود کردن شماره – Block Number را انتخاب کنید.
پس از مسدود کردن آن، می‌توانید شماره‌های مسدود شده خود را با ضربه زدن روی سه نقطه در گوشه بالای صفحه و انتخاب تنظیمات و سپس تنظیمات مسدود کردن مشاهده کنید. در این قسمت لیستی از شماره‌های مسدود شده روی صفحه ظاهر خواهد شد، اگر شماره‌ای را به اشتباه مسدود کرده‌اید می‌توانید آن را از این حالت خارج کنید، برای این کار کافیست X را فشار دهید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های سامسونگ
اگر صاحب یکی از گوشی‌های سامسونگ هستید و از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوگل استفاده نمی‌کنید، از همان برنامه‌ای که سامسونگ برای نسخه اندرویدی خود طراحی کرده و ساخته است، استفاده خواهید کرد.

وارد برنامه تلفن شوید.
روی تب Recent ضربه بزنید.
شماره‌ای که می‌خواهید مسدود کنید را انتخاب کنید.
روی علامت ‘i’ را لمس کنید.
در نوار پایین آیکون بلاک یا مسدود کردن را انتخاب کنید.
برای مشاهده لیست شماره‌های مسدود شده خود، روی آیکون سه نقطه‌ای گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی برنامه تلفن ضربه بزنید. سپس تنظیمات و بعد از آن گزینه Block Number – مسدود کردن شماره را انتخاب کنید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های هواوی/آنر
گوشی های هواوی و آنر از رابط کاربری Emui بر بستر اندروید استفاده می‌کنند و فرآیند با اندکی تفاوت، یکسان است. مراحل زیر را برای مسدود کردن شماره تلفن‌ها در یک گوشی مجهز به رابط کاربری EMUI 10 دنبال کنید.

برنامه تلفن را باز کنید.
روی آیکون ‘i’ کنار شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید ضربه بزنید.
سپس روی آیکون سه نقطه پایین صفحه را لمس کنید.
سرانجام گزینه بلاک مخاطب را انتخاب کنید.
اگر به هر دلیلی می‌خواهید لیست شماره‌های بلاک شده خود را مشاهده کنید، تمام کاری که باید بکنید این است که وارد برنامه تلفن شده و در سمت راست بالای صفحه روی علامت سه نقطه ضربه بزنید و بعد گزینه Blocked‌ را انتخاب کنید. اکنون آیکون تنظیمات cog را لمس کنید. لیست افراد مسدود شده در صفحه بعدی ظاهر خواهد شد. روی آن ضربه بزنید تا شماره‌های مسدود شده را مشاهده کنید.

مسدود کردن شماره در گوشی‌های اوپو/ریلمی
اوپو و از رابط کاربری ColorOS خود برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کند. گوشی ریلمی نیز اینگونه است. بنابراین روند کار در این تلفن‌ها اندکی متفاوت است. در آخرین نسخه ColorOS، فرآیند به شرح زیر است:

برنامه تلفن را باز کنید.
روی آیکون ‘i’ کنار شماره‌ای که قصد مسدود کردن آن را دارید ضربه بزنید.
در گوشه سمت راست صفحه روی آیکون دو نقطه‌ای ضربه بزنید.
گزینه Add to Blacklist – افزودن به لیست سیاه را انتخاب کنید.
برای مشاهده لیست سیاه یا شماره‌های مسدود شده، وارد برنامه تلفن شده و در گوشه صفحه روی آیکون ۲ نقطه ضربه بزنید. سپس گزینه Block & Filter‌ را انتخاب کنید، به این ترتیب شما تمام پیام‌ها و تماس های مسدود شده را مشاهده خواهید کرد. مجددا در گوشه صفحه روی آیکون ۲ نقطه ضربه زده و به ترتیب گزینه‌های Set rules و blacklist را انتخاب کنید.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: هواوی " اندورید"سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 8 تير 1399
.

 


قابلیت تماس های تأیید شده اندروید به زودی به اپلیکیشن Phone اضافه می‌شود. با این قابلیت، شرکت‌ها برای تماس با شما باید از گوگل تأییدیه بگیرند.

بر اساس گزارش‌ها، نیمی از تماس‌های تلفنی که توسط کاربران گوشی‌های هوشمند در سال جاری پاسخ داده شده، تماس‌های هرز و یا از سوی شیادان بوده است. به عبارت دیگر وقتی شما صدای زنگ گوشی خود را می‌شنوید، به احتمال خیلی زیاد آن یک تماس ناخواسته است. گوگل یک ویژگی جدید را به اپلیکیشن تماس اندروید اضافه خواهد کرد که به شما اجازه می‌دهد تصمیم بگیرید به چه تماس‌هایی پاسخ دهید و کدام تماس‌ها با شما گرفته نشود.

صفحه پشتیبانی گوگل به قابلیت جدیدی به نام تماس های تأیید شده اندروید اشاره کرده است. گوگل در این صفحه اشاره کرده است که “Verified Calls” به شما کمک می‌کند «تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد تماس‌های دریافتی» بگیرید. گوگل با کسب و کارها همکاری می‌کند تا از قصد و دلیل آن‌ها برای تماس مطلع شود. گوگل حتی لوگوی آن کسب و کار را نیز در هنگام تماس آن روی صفحه گوشی شما نشان خواهد داد.

تماس های تأیید شده اندروید چگونه کار می‌کند؟


با قابلیت Verified Calls، پیش از آنکه یک کمپانی به شما تماس بگیرد، شماره تلفن خود و شما و قصد تماس با مخاطب را به سرورهای گوگل ارسال خواهد کرد. گوگل سپس بررسی خواهد کرد که دلیل این تماس چه خواهد بود. به طور مثال آیا دلیوری غذای شما رسیده است یا موضوع دیگری دلیل این تماس خواهد بود. سپس اطلاعات به اپلیکیشن تماس گوشی شما ارسال خواهد شد و تماس آن شرکت یا هر کسب و کاری که هست را روی صفحه گوشی خود مشاهده خواهید کرد. البته نگران اطلاعات شخصی خود نباشید، پس از چند دقیقه شماره تماس شما و آن شرکت از سرور گوگل حذف خواهد شد.


برای فعال کردن قابلیت تماس های تأیید شده اندروید باید از طریق بخش تنظیمات گوشی خود به مسیر Caller ID and spam (یا Spam and Call Screen) بروید و قابلیت Verified Calls را روشن کنید. همچنین نیاز است گوشی شما به حساب کاربری گوگل شما متصل باشد. برای انی کار در زیر اطلاعات Personal در صفحه تنظیمات گوشی، گزینه‌ی Contact Info و سپس Phone را انتخاب کنید. اکنون باید شماره تلفن خود را وارد کنید. شما همچنین می‌توانید شماره تلفن خود را در این بخش ویرایش کنید یا تغییر دهید.

در نظر داشته باشید این قابلیت فقط در اپلیکیشن Phone شرکت گوگل فعال خواهد شد و اپلیکیشن‌های تماس متفرقه که شرکت‌ها در گوشی‌های خود استفاده می‌کنند پشتیبانی نمی‌شود.

 

متبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: اندروید"گوشی موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 8 تير 1399
.

 

نمایشگر هواوی میت ۴۰ پرو بسیار نازک خواهد بود. صفحه نمایش به کار رفته در Huawei Mate40 Pro در واقع برای گوشی های هوشمند انعطاف پذیر طراحی شده است!


یکی از افشاکنندگان گجتی اخبار مربوط به محصولاتی هواوی، به تازگی اطلاعاتی درباره پرچمدار بعدی این شرکت یعنی Mate 40 Pro در اختیارمان قرار داده است. این افشاکننده پیشتر، قبل از رونمایی هواوی پی ۴۰ پرو، تصاویری از آن منتشر کرده بود.

طبق گزارش‌های این فرد، هواوی میت ۴۰ پرو به صفحه نمایشی بسیار نازک مجهز می‌شود. این صفحه نمایش Ultra-Thin Display (UTD) نام داشته و مخصوص گجت های دارای منعطف یا بسیار منحنی طراحی شده است. از آن جایی که گوشی رده بالای آتی غول چینی از سری Mate، دارای نمایشگر انعطاف پذیر نیست، از این خبر می‌توان به انحنای بالای پنل جلویی گوشی پی برد.

هواوی همانند سال‌های گذشته، دو گوشی از سری میت عرضه می‌کند؛ مدل پایه هواوی میت ۴۰ نام داشته و مدل بالاتر، میت ۴۰ پرو است. بر اساس افشای فردی دیگر، علاوه بر این دو گوشی، دومین نسل گوشی منعطف شرکت یعنی جانشین هواوی میت ایکس نیز در دست توسعه قرار دارد. بعید نیست Huawei آن را همزمان با پرچمداران سری Mate ابتدای پاییز امسال رونمایی کند.




سایر مشخصات هواوی میت ۴۰ پرو


اولین تراشه ۵ نانومتری هواوی در پی ۵۰ و میت ۴۰ به کار خواهد رفت. این خبر بسیار جذابی است، چرا که تراشه کایرین ۱۰۲۰ چند سر و گردن از بهترین چیپست‌های موبایل کنونی بالاتر قرار خواهد گرفت. البته تحریم هواوی به دست آمریکا و عدم امکان همکاری این شرکت با TSMC به منظور تولید تراشه‌های رده بالای جدید شرکت سبب تاخیر در تولید و عرضه دو گوشی هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو به بازار خواهد شد، اما در نهایت این اتفاق رخ می‌دهد. انتظار داریم گوشی در ماه اکتبر (مهر-آبان) رونمایی شود.




شرکت هواوی در حال حاضر با محدودیت‌های زیادی به خاطر تحریم‌های دولت آمریکا رو به رو است. این موضوع در فعالیت‌های غول چینی مخصوصا خارج از خاک خانه به شدت اختلال ایجاد کرده است. پیشتر تصور می‌کردیم تحریم‌ها سبب به تعویق افتادن چند ماهه عرضه هواوی میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو خواهند شد، اما به نظر تنها یک ماه تعویق وجود دارد.

در یکی از گزارشات اخیر به تولید و عرضه به موقع Huawei Mate 40 و Mate 40 Pro، مجهز به اولین تراشه ۵ نانومتری دنیا، با وجود تحریم‌های جدید آمریکا علیه آن در ماه می اشاره شد. هواوی در پی فروش ۸ میلیون دستگاه از پرچمداران آتی خود در چهارمین ربع سال ۲۰۲۰ است.

ساختار تراشه Huawei Mate 40 Pro
اطلاعات دقیقی درباره تراشه کایرین ۱۰۲۰ در دسترس نیست، اما به نظر از ترکیب معماری‌های Cortex A77 یا A78 در پردازنده اصلی آن استفاده شده و مجهز به پردازشگر گرافیکی Mali G77 یا G78 است. چنین ترکیبی از اجرای روان گوشی با وجود افزایش نرخ تازه‌سازی نمایشگر تا ۱۲۰ هرتز اطمینان می‌دهد.

البته نام اولین تراشه ۵ نانومتری دنیا هنوز به طور دقیق مشخص نیست. برخی آن را کایرین ۱۰۰۰ و برخی دیگر کایرین ۱۰۲۰ خطاب می‌کنند.

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: هواوی "گوشی هواوی "هواوی میت ۴۰ ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 3 تير 1399
.

 

سامسونگ خود را برای رونمایی از جانشین گلکسی M31 آماده می‌کند. به تازگی تاییدیه‌ای صادر شده که از وجود یک باتری غول‌پیکر در سامسونگ گلکسی ام ۳۱ اس – Galaxy M31s خبر می‌دهد.


پیش‌تر این گوشی هوشمند تحت آزمون‌های گیک‌بنچ قرار گرفته بود و حالا در دیتابیس TUV Rheinland رویت شده است. بر اساس تاییدیه صادر شده از سوی این نهاد، باتری سامسونگ گلکسی ام ۳۱ اس دارای ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌‌آمپر ساعت خواهد بود.



اگر نتایج بنچمارک Geekbench را هم درنظر بگیریم، باید منتظر دستگاهی با تراشه اگزینوس ۹۶۱۱ سامسونگ و رم ۶ گیگابایتی باشیم. سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI را هم به این موارد اضافه کنید.
هنوز سایر مشخصات سامسونگ گلکسی M31s بر ما پوشیده است؛ ولی طبق رویه‌ای که کمپانی کره‌ای برای گوشی های سری گلکسی ام ۳۰ در پیش گرفت، وجود دوربین‌های ارتقایافته در آن دور از ذهن نیست.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: سامسونگ " گوشی سامسونگ"اگزینوس ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : سه شنبه 3 تير 1399
.


گلکسی واچ سامسونگ به تازگی به اپلیکیشن Hand Wash مجهز شده که به کمک آن شستشوی دست‌ها برای کاربران این ساعت هوشمند به یک عادت دائمی تبدیل خواهد شد.

معروف است که می‌گویند کاری را که ۳۰ روز مداوم انجام دهید تبدیل به عادت می‌شود و حالا در زمانه‎ای که بهداشت فردی بیش از همیشه اهمیت پیدا کرده، باید مهم‌ترین کارها در این زمینه را به یک عادت تبدیل کنیم.

بر اساس تحقیقی که توسط دانشگاه نیوساوث ولز انجام و سال ۲۰۱۵ در نشریه کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا (AJIC) منتشر شد، مردم به صورت میانگین در هر ساعت ۲۳ بار به صورت‎شان دست می‌زنند که از این تعداد ۱۰ بار تماس با چشم، بینی یا دهان، یعنی مسیرهای اصلی منتهی به عفونت باکتریایی یا ویروسی، است. این ارتباط میان دست‌ها و صورت باعث می‌شود شستن دست‎ها یکی از پایه‌ای‌ترین کارها در رعایت بهداشت فردی باشد تا جایی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی آمریکا (CDC) آن را «واکسیناسیون توسط خود فرد» نام گذاشته و سازمان ملل هم از سال ۲۰۰۸ روز ۱۵ اکتبر را به نام روز جهانی شستشوی دست‌ها نامگذاری کرده است.

تجهیز گلکسی واچ سامسونگ به اپلیکیشن Hand Wash


شرکت سامسونگ با هدف ترغیب همگان به شستشوی مرتب دست‌ها یک اپلیکیشن به نام Hand Wash را برای دستگاه‌های پوشیدنی خود عرضه کرده است. کاربران گیر S3، گیر اسپرت، گلکسی واچ، گلکسی واچ اکتیو و گلکسی واچ اکتیو ۲ می‌توانند این برنامه را از گلکسی استور سامسونگ دانلود و روی دستگاه خود استفاده کنند. در ادامه نگاهی داریم به قابلیت‌ها و روش استفاده از این برنامه.

تعیین استاندارد برای شستشوی دست


هرچند آگاهی درباره اهمیت شستشوی مرتب و دقیق دست‌ها اکنون افزایش پیدا کرده است اما این «مرتب و دقیق» در عمل به چه معنی است. سامسونگ برای روشن کردن همین مفهوم یک اپلیکیشن برای یادآوری شستشوی مرتب و زمان‌بندی شده دست‌ها در طول روز طراحی کرده است.

تنظیم برنامه خودتان


اما هرچند وقت یک بار باید دست‌هایمان را بشوییم؟ تحقیقات کالج دانشگاه لندن (UCL) در سال ۲۰۲۰ نشان داد ۶ تا ۱۰ بار شستن دست‌ها می‌تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. اما معمولا در طول روز سرمان شلوغ است و راحت نیست که همیشه به یاد بیاوریم شستشوی دست‌ها را مرتب و به موقع انجام دهیم.

اپلیکیشن Hand Wash یک بخش هشدار دارد که کاربر می‌تواند یادآوری زمان شستشوی دست‌ها را در آن انتخاب کند. مثلا، می‌توان برای هر دو ساعت یکبار شستن دست‌ها، هشدار مشخص کرد. تعداد هشدارهایی که کاربر تعیین می‌کند تبدیل به عدد هدف در داشبورد اپلیکیشن می‌شود.

شستشوی منظم و کامل دست‌ها



شستشوی کامل دست‌ها بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید زمان خواهد برد. سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد کرده حداقل ۲۰ ثانیه دست‌هایتان را بشویید، برای کنترل ذهنی این زمان می‌توانید آهنگ «تولدت مبارک» را دوبار بخوانید. اما خواندن دائمی این آهنگ در ذهن برای کنترل زمان همیشه شدنی نیست.

اینجاست که شمارشگر برنامه Hand Wash به کمک شما می‌آید. این شمارشگر ۲۵ ثانیه‌ای بوده و ۵ ثانیه برای ریختن مایع دستشویی روی دست‌ها و ۲۰ ثانیه برای شستشوی آنها در نظر گرفته است. وقتی هشدار زمان شستشوی دست‌ها به شما داده شد، می‌توانید خیلی ساده با زدن روی صفحه ساعت یا چرخاندن نوار کناری، شمارشگر را فعال کنید که البته یک لرزش خفیف را هم به دست‎تان منتقل خواهد کرد. علاوه بر این، همه ساعت‌های گلکسی ضدآب هستند و نیازی نیست در زمان شستشو آنها را از دست خود باز کنید.

رهگیری بهداشت فردی


 

هرچند ایجاد یک هشدار منظم برای حفظ عادت شستشوی دست‌ها راه حل خوبی است، اما در فاصله میان دو هشدار ممکن است شرایطی مانند رفتن به دستشویی یا آماده کردن و خوردن غذا، شما را وادار به شستشوی دست‌ها کند.

در این موارد کاربر به راحتی می‌تواند با استفاده از داشبورد اپلیکیشن Hand Wash به خاطر داشته باشد که چه مدت از آخرین شستشوی دست‌هایش گذشته است، تا به حال در آن روز چندبار دست‌ها را شسته و چقدر با تعداد هدف در روز فاصله دارد. اگر در فاصله دو هشدار هم، به هر دلیلی دست‌ها را شستیم، با لمس گزینه Wash Now می‌توانید یکبار به تعداد شستشوهای دست‌تان اضافه کرده و از طرفی هشدار آتی را هم غیرفعال کنید.

پایش پیشرفت به صورت هفتگی


حفظ عادت به معنی پایبندی به آن در گذر زمان است و ۶ تا ۱۰ بار شستن دست‌ها در روز هم از این قاعده مستثنی نیست. این اپلیکیشن لاگ دفعات و زمان شستشو را ذخیره می‌کند و شما می‌توانید عملکرد خودتان در طول هفته را به راحتی روی آن مشاهده کنید.

شش مرحله شستشوی دست‌ها

برای جلوگیری از انتشار جرم‌ها، روش شستشوی دست‌ها هم به اندازه دفعات انجام آن اهمیت دارد. صرفا مالیدن کف دست‌ها به هم کافی نیست و باید فاصله میان انگشت‌ها و پشت دست‌ها را هم کاملا بشویید. در پایین شش مرحله شستشوی کامل دست‌ها توضیح داده شده است.


 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: سامسونگ "ساعت سامسونگ" گجت " گلکسی واچ سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 2 تير 1399
.

 

پس از معرفی گوشی های Motorola Edge و اج پلاس، حالا باید منتظر مدل Lite باشیم. در یک افشاگری تازه، فهرستی از مشخصات موتورولا اج لایت منتشر شده که ظاهرا ارزان‌ترین گوشی ۵G این برند است.


اخیرا یک گوشی موتورولا با شماره مدل XT2075-3 در دیتابیس FCC (رگولاتوری آمریکا) رویت شد؛ دستگاهی که گفته می‌شود از سری Edge و دارای پسوند لایت در نام خود خواهد بود. اف سی سی فقط از ظرفیت ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی باتری گوشی و پشتیبانی آن از شبکه ۵G پرده برداشت؛ حالا اما وب‌سایت XDA Developers فهرست مشخصات موتورولا اج لایت را با جزئیات بیشتری منتشر کرده است.




پیش‌تر از انتخاب اسم رمز نایروبی (Nairobi) برای این گوشی، آگاه شده بودیم. بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، شماره مدل XT2075-3 متعلق به نسخه جهانی آن است که در اروپا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و ژاپن عرضه می‌شود. ظاهرا این نسخه، یک دکمه اختصاصی برای گوگل اسیستنت هم خواهد داشت.

مشخصات موتورولا اج لایت


این گوشی هوشمند دارای یک پنل ۶.۷ اینچی OLED و حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای خواهد بود. وضوح نمایشگر، ۲۵۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر آن، ۲۱ به ۹ توصیف شده است. همچنین یک حفره دوگانه برای گنجاندن دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی و سنسور عمقی ۲ مگاپیکسلی خواهد داشت.

ظاهرا در پشت Motorola Edge Lite یک ماژول دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی را خواهیم یافت. دیگر اجزای آن را یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تشکیل خواهند داد.

مانند موتورولا اج، مدل لایت هم از تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام قدرت خواهد گرفت. رم LPDDR4x با ظرفیت ۴ یا ۶ گیگ و حافظه داخلی UFS 2.1 با ظرفیت ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت، دیگر سخت افزارهای داخلی آن هستند.

انتظار می‌رود باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه، از شارژ سریع ۱۸ وات پشتیبانی کند. از سایر مشخصات احتمالی موتورولا اج لایت باید به داشتن درگاه USB-C، سیستم عامل پیش‌فرض اندروید ۱۰ و پشتیبانی از NFC اشاره کنیم. عرضه‌ی‌ دستگاه در رنگ‌های متنوع و قیمتی در حدود ۴۴۵ دلار نیز برای این گوشی پیش‌بینی می‌شود؛ هرچند که هنوز خود موتورولا وجود چنین محصولی را تایید نکرده است.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: موتورلا " اسنپدراگون" ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : کرمانی
ت : دو شنبه 2 تير 1399
.

 

 

جدیدترین محصولات هواوی مانند گوشی های پی ۴۰ پرو و نوا ۷ آی طی مراسمی آنلاین در روز چهارشنبه ۴ تیر ۹۹ به صورت آنلاین در ایران معرفی خواهند شد.

شرکت هواوی ‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی دنیا، علاوه بر گوشی های هوشمند محصولات دیگری مانند لپ تاپ، تبلت، ساعت هوشمند و… نیز تولید می‌کند که هر کدام از این محصولات سالانه رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند.

معرفی جدیدترین محصولات هواوی در ایران




به زودی تعدادی از محصولات جدید هواوی برای حضور در بازار ایران رونمایی خواهند شد. این رویداد به دلیل مشکلات مربوط به گسترش ویروس کرونا به صورت پخش زنده و استریم آنلاین برگزار می‌شود و در تاریخ چهارشنبه مورخ ۴ تیر در محل هتل اسپیناس پالاس به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

در این رویداد آنلاین از چند محصول جدید هواوی از جمله گوشی پرچمدار Huawei P40 Pro، گوشی Huawei Nova 7i، سری لپ تاپ‌های جدید هواوی و تبلت پرچمدار Huawei Matepad Pro برای بازار ایران رونمایی شود.

علاقه‌مندان به اکوسیستم هواوی، در آینده نزدیک می‌توانند به جدیدترین محصولات هواوی علاوه بر گوشی‌های هوشمند نیز دسترسی داشته باشند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند این رویداد را از طریق صفحه آپارات https://www.aparat.com/HuaweiMobileFarsi در روز چهارشنبه ۴ تیر ماه، ساعت ۲۰:۰۰ تماشا کنند

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: هواوی " گوشی هواوی "تبلت ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 1 تير 1399
.

 

 

 

اطلاعاتی از گوشی‌های جدید آنر منتشر شده است که نشان می‌دهد برند زیر مجموعه شرکت هواوی قصد دارد تا در ادامه سال ۲۰۲۰ همچنان چندین گوشی جدید به بازار عرضه کند.


اخیرا مشخصات گوشی‌های جدید آنر در وبسایت TENNA منتشر شده است. براساس اطلاعات فاش شده، احتمالا به زودی شاهد معرفی دو گوشی جدید از برند Honor خواهیم بود. آنر با وجود معرفی ۲۰ مدل گوشی از ابتدای سال ۲۰۲۰، همچنان قصد توقف ندارد و در ماه‌های باقی مانده از سال هم شاهد معرفی و عرضه گوشی‌های جدید Honor خواهیم بود. البته تمام گوشی‌هایی که قرار است معرفی شوند کاملا جدید نیستند. همانند برخی مدل‌های قبلی، تعدادی از گوشی‌های جدید هم احتمالا نسخه‌های تغییر نام یافته و یا منطقه‌ای مدل‌های پیشین هستند.

مشخصات گوشی‌های جدید آنر
یکی از گوشی‌هایی که مشخصات آن در سایت TENNA قرار گرفته مدل MXW-AN00 است. برخی از منابع این گوشی را همان آنر ۳۰ لایت می‌دانند. البته قبلا مشخصات گوشی آنر ۳۰ لایت با شماره مدل AQM-AL10 در سایت TENNA منتشر شده بود. عکس‌ها و مشخصات دو گوشی با تصاویری که قبلا از Honor 30 Lite منتشر شده بود کاملا یکسان هستند.

براساس اطلاعات قرار گرفته در سایت TENNA هر دو مدل MXW-AN00 و AQM-AL10 دارای تراشه دیمنسیتی ۸۰۰ مدیاتک، پشتیبانی از ۵G، نمایشگر ۶/۵ اینچی ۹۰ هرتز با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (+FHD)، باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۲۲ وات و دوربین پشتی سه گانه ۴۸-۸-۲ مگاپیکسلی خواهند بود. این دو گوشی همچنین با رم ۴، ۶ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت به همراه اندروید ۱۰ عرضه می‌شوند. در حالی شاهد دو دستگاه کاملا مشابه از آنر هستیم که با نگاهی به گوشی‌های جدید هواوی و آنر متوجه می‌شوید که گوشی‌های هواوی انجوی زد ۵G، انجوی ۲۰ پرو و آنر ۳۰ یوث نیز مشخصاتی کاملا مشابه با این مدل‌ها دارند.




گوشی رده پایین جدید آنر


در ادامه روند عرضه گوشی‌های مشابه توسط شرکت آنر، شاهد انتشار مشخصات گوشی جدیدی با شماره مدل ASK-AL20 هستیم. از مشخصات گوشی رده پایین آنر می‌توان به نمایشگر ۶/۳۹ اینچی IPS با رزولوشن +HD و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹، تراشه‌ای هشت هسته‌ای و نامعلوم با فرکانس ۲ گیگاهرتز، پشتیبانی از دو سیم کارت ۴G، رم ۴ و ۶ گیگابایت به همراه ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد. علاوه بر این گوشی مذکور دارای باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی، دوربین پشتی سه گانه ۴۸-۸-۲ مگاپیکسلی، ابعاد ۱۵۹/۸۱ در ۷۶/۱۳ در ۸/۱۳ میلی متر و وزن ۱۷۶ گرم است. گوشی جدید آنر در رنگ‌های آبی، مشکی، سفید و قرمز عرضه می‌شود. این گوشی چه از نظر مشخصات و چه از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به گوشی آنر ۹ سی دارد.


علاوه بر این‌ها خبرهایی هم از عرضه گوشی آنر وی ۴۰ و خانواده جدید گوشی‌های سری آنر آی و آنر سی نیز به بیرون درز پیدا کرده است. البته هنوز اطلاعاتی از این گوشی‌ها فاش نشده است اما به احتمال زیاد در ماه‌های آتی توسط شرکت آنر معرفی و عرضه می‌شوند.

 

 

منبع : گجت نیوز 



:: برچسب‌ها: هواوی "گوشی هواوی "آنر ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : کرمانی
ت : یک شنبه 1 تير 1399
.

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی